Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettvirkning
Läst 2125 ggr
anki1
2013-03-26 09:40
1

Experiment

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag gjort ett experiment, med at försöka få Sndea hörn. Jag virkade en liten fyrkant som vanligt och den virkade jag runt och gjorde 2 lm i varje hörn. det blev ganska bra. Fast grytlappen i övrigt blev lite skev o vind. Jag är inte van virkerska utan broderar mera. Fast ibland så. Just nu är jag i en virkperiod. och så håller jag på med en del pärlor nu.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
2013-03-26 09:41
0

Färgen blev lite fel, det är mer mörkturkos. jag har virkat i Marks o kattens victoria

parsley
2013-03-26 11:39
0

Prova att blocka eller spänna ut den om du vill ha den rakare.

anki1
2013-03-26 11:44
0

Det ska jag göra. kanske gjorde jag ett misstag nånstans under arbetets gång. Men det var ju mest ett experiment. De sneda hörnen syns bra tycker jag. Och grytlappen går ju att använda. Jag är nöjd med resultaten ändå. Jag ska göra fler.

Pialinn
2013-03-26 16:02
0

Jag förstår inte hur du menar med "sneda hörn". Om det ska bli som hörnet uppe till vänster? Det gäller att hålla reda på var man ska öka, så man inte flyttar ökningen.

2i1, 1 fm, 2i1. Betyder 2 fm i samma, 1 fm="mitten-maskan" Det är den man måste hålla reda på. 2 fm i samma.

Så skulle jag försöka för att få ett snyggt hörn.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

anki1
2013-03-26 19:04
0

Jo, man måste hålla koll på det. detta var ju bara ett experiment, för att se om min fundering funka.

anki1
2013-03-26 19:06
0

Nu funderar jag på att prova åttkantigt. såg det i en annan tråd.