Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etiketterövrigtbeskrivningarkläder-mm-funktionsnedsatta
Läst 49 ggr
Eda
1

Att limma en lättpåtagen topp utan symaskinssömmar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Att jag kom på idén med att limma ihop kläder beror på att jag i min textilochtipsblogg (som handlar om kläder för personer med funktionsnedsättning) kommit i kontakt med personer som vill fixa kläder till sina anhöriga men saknar symaskin och sömnadskunskaper och inte har råd att köpa sådana kläder eftersom de oftast är dyra.

Nu har jag börjat med att testa hur man kan limma ihop en lättpåtagen topp. Plagget är gjort i ett enda stycke och kan göras öppningsbart i ena eller båda sidorna.
Resultat: Det fungerade bra, men om man har symaskin och kan sy på den tycker jag att det är enklare att sy jämfört med att limma!
Se:
https://textilochtips.wordpress.com/2025/01/08/limmad-topp-utan-sommar/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Lättpåtagen topp som limmas ihop. Ingen symaskinssömnad. Plagget är gjort i ett enda stycke. INNEHÅLL:1. INLEDNING2. LIMNING MED CASCO TEXTILLIM3. BREDD & LÄNGD PÅ PLAGGET SAMT TYGÅTGÅNG4. BESKRIVNING5. SIDORNAS HOPSÄTTNING …………………………………………………………………………………………….. 1. INLEDNINGOm man har symaskin och kan sy är det faktiskt enklare att sy jämfört med att limma. Beskrivning av en liknande sydd topp. Klicka…