Symaskin Feiyue yamata
Hej är det någon som har lite info om en symaskin som heter Feiyue yamata? Har hittat en på annons för 1000 kr. Jag själv har just nu en singer 5808 c men jag är inte nöjd med den riktigt. Gör jag något dumt om jag säljer min och köper den andra.
Snälla ge mig ett råd
Anette hh
Jag har aldrig hört talas om den. Det första jag skulle göra om jag var du var att kolla med din närmaste symaskinsreparatör om det är en maskin de överhuvudtaget kan reparera. Det är viktigt att du vet att du kan få service på den. En reparatör brukar också veta vilka märken som är bra och dåliga, dyra att reparera etc.
Jag vet inget om din Singer heller. Jag föredrar riktigt gamla maskiner, som min Husqvarna Automatic, eller min gamla Bernina. Har också en Husqvarna ca 30 år gammal men blev aldrig riktigt vän med den, framförallt gillar jag inte den breda friarmen.
Nu kör jag mest på en gammal Automatic igen. Stadig och bra, det både känns och låter som en riktig maskin. Tre av mina fyra barn har också såna maskiner.
Så det är väldigt upp till vad man personligen gillar att sy på och vad man använder maskinen till. För mig är den ett verktyg att kunna sy och laga, i både tyg och skinn, håller inte på med broderier eller qvilt.
Att köpa en begagnad symaskin en gång till utan att ha bra på fötterna är antagligen att slänga mer pengar i sjön.
Jag håller helt med Sindri. Ta en koll med närmaste symaskinsreparatör, köper du en begagnad av den eller en model som den rekommenderar och kan serva fast via annan annons så får du i slutänden bra stöd när det strular. För det gör det alltid förr eller senare
Låt dagen idag bli din bästa hittills!