Sy till reflexer
Har köpt mig en begagnad vinterjacka billigt som jag tänkt ha på mig under kalla vinterdagar i stallet. Det enda negativa med den är avsaknaden utav reflexer… Vill ju såklart synas i mörkret. Så jag undrar om någon har erfarenhet att sy till reflexer på redan existerande plagg? Jag själv kan inte sy för fem öre, så om någon känner till någon bra skräddare i Stockholm som skulle kunna modifiera min jacka skulle jag bli överlycklig! Tack på förhand, Julia
Du kan kanske ta en gen väg…. Textil lim och limma fast reflex band med. :)

Reflexer försämras i tvätten, så jag har ett annat förslag.
Köp reflexer på Apoteket av den typ som lägger sig stadigt kring handleder och fotleder genom att de rullar sig på plats. Snyggt.
Dessa reflexer kan hänga runt axelväskans rem eller någonstans på ryggsäcken. Använd din egen fantasi för flera användningsområden.
Jag ska ha jackan i stallet, och använder sällan någon typ utav väska där. Ännu ovanligare är det att jag tvättar dunjackan, max kemtvätt en gång om året. Sen är jackan så stor så sådana armreflexer är för små för jackan, riktig "michelin-jacka". Tack ändå

Limma reflexband eller fäst "glimmisar" med säkerhetsnål direkt på jackan föreslår jag.