HJÄLP! Stickning
Surfade runt och hittade hit. Jag håller på och stickar en topp, mönstret bus enkelt, trodde ju jag som inte har stickat så mycket i mina dar…det står så här: När ärmhålet mäter 7 cm stickas ett mönster (se bild) tre lodräta ränder i slätstickning om vardera 4m ochmed 4m rätstickning emellan. den mittersta skall vara 2,5 cm längre än det två på sidorna. Sticka tills ärmhålet mäter 20 cm. Sätt det mittersta 30 m på en tråd. Sticka var sida för sig. Det jag nu inte förstår är: Ska jag fortsätta att sticka mönster tills ärmhålet mäter 20 cm???

Ja, ett ärm hål är mellan 20-30 cm beroende på storlek och då har du nått upp till halsen på toppe/tröjan om jag kommer ihåg korrekt.
Lycka till

Vad ska man ha som signatur tro?
Jag tror också att du skall sticka mönsterstickning ända upp. Hur ser det ut på bilden???

#1 tack tack för svaret stickar nu möntret upp till ärmhålet som ska vara 20 cm. Jag håller på med bakstycket den verkar inte bli exakt som fram…

Om du gör rätt ska det vara hals av maskning tidigare på framstycket. Om du tittar på dina tröjor så kan du se att alla har halsen högre bak än fram. Hoppas din topp blir fin.

Vad ska man ha som signatur tro?