Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettnålbindning
Läst 3522 ggr
kitty
0

kantband?!

vet någon var man kan köpa lite "roligare" kantband på internet?

PaulaW
0

Det vet jag inte, men du menar väl textilband? Man kan själv klippa det från önskad tyg. Om du klipper det på snedden, alltså inte på trådriktningen, kommer det inte att repa sig. Jag brukar göra så och då får jag vad jag vill ha - oftast.

CarolineO
0

#1   Vilket bra tips att klippa på snedden! Det visste jag inte. Tack!

#0    Tradera har det mesta   www.tradera.se    där kan du söka på t.ex. kantband och se om det kommer ngt…

kitty
0

ok..men nu  menar jag såna kantband med spets och diverse blommor och annat, kallar man inte det kantband?

syr nämligen illerselar och använder såna band för at "piffa" till det hela lite :)

kitty
0

jag kanske menar dekorationsband?

PaulaW
0

Ok, då förstår jag. Har du sökt på sytillbehörsaffärer?

PaulaW
0

Sökte på nätet efter dekorationsband. Tradera har en hel del. Kolla där. Annars finns det många andra träffar.

leja
0

Har köpt lite på Tradera, ofta bra och enkelt. Finns även på sybehörsaffärer. Brukar även titta på loppis, de har ofta små saker för någon krona. Om man nu inte måste ha allt nytt och fräsht, så finns ofta bra ok band mm där.

Lycka till

Vad ska man ha som signatur tro?

kitty
0

tack för tipsen..hittade massa roligt på panduro..köpte bla. små tygroser som jag ska ha på selarna..

PaulaW
0

Bra! Panduro hobby hade ingen tanke om ens

kitty
0

ok…jag hittade länken på någon hemsida/blogg om bröllop. Någon hade frågat efter tygrosor..

dom har ju massor av fina saker :)=

PaulaW
0

Jo jag vet. Har tillbringat timmar med deras katalog och drömt bort mig. Vilka nöjen man har…Penga mun

leja
0

Har även varit på symässor, tänk vad mycket det finns! Allt man kan tänka sig. Har ett antaldekorationer som jag inte ens vet vad jag ska ha till. Men det blir fint inslagna paket. Ofta har jag finare inslag än present tom

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

PaulaW
0

Band spetsar och annan dekoration kan man använda till att dekorera kuddar tex., eller om man vill göra en applikation (se artikeln textila idéer I, där har jag använd spetsar för att markera i bilden). Jag fick en lång knypplad spets, säkert 3 meter. Den tänker jag fälla in i en rullgardin när jag får tid över att sätta mig med ett handarbete. Sedan har jag fått en massa gamla lakan som mattrasor. Antingen tar jag spetsarna och använder dem till något hantarbete, eller också gör jag om lakanen till gardiner, jag tror de är så fina att jag kan det. Det finns mycket inom textil i hemmet som kan kan nyttja sådant till utan att det blir överdekorerad, annars är ju mönster och färger väldigt "inne" just nu.

pottsorken
0

som en annan skrev så är jag ofta ute på tradera och fyndar sidenband och kantband! Ibland kan man hitta stora kvantiteter till bra pris!

Alberta
0

Det finns hur mycket band o dekorationsmaterial som helst å Tradera. Jag har köpt mycket billigt och sålt också. Det gäller att skriva rätt sökord, för det är ju helt beroende på vad säljaren skrivit och under vilken rubrik.

pottsorken
0

#15 ja ibland så kan man få leta genom en massa kategorier för att hitta rätt =)

mosterMimmi
0

på Röda Korsets kupanförsäljning finns det ibland massor av band, spetsar och speciellt smådukar till salu för nästan ingenting