Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikett: stickning
Läst 4954 ggr
Lovisa
3

Kaffe Fassets tröja Rosalind

Är det någon som har stickat denna tröja? Håller på att sticka tröjan, men kan inte klura ut färgerna på ett par ställen på mönstret. Jag behöver hjälp med det.

PaulaW
0

Jag är en stor beundrade av Kaffe Fasset men tyvärr har jag aldrig kommit till skott att sticka efter hans mönster. Jag tänkte bara att kanske kan du ta en färg du själv vill ha, det behöver ju inte till punkt och prick vara originalet.

Lovisa
0

Såg tröjan första gången på en utställning på Valdemars udde, men tyckte då att materialet  var för dyrt. Det är det fortfarande men det är ett handarbete som jag tror kommer att ha nöje av att sticka på  minst ett år. Vill gärna hålla mig till originalet. Ska försöka ringa till butiken, där jag köpte garnet. Tack ändå för förslaget.

May Hellberg
0

Har garn till tröjan Rosalind som Kaffe Fasett har komponerat. Jag har haft garnet sedan 2008 och vill gärna ha kontakt med någon som kan sticka tröjan åt mig.Mönstret verkar vara komplicerat och jag törs inte börja sticka på tröjan. Tacksam för tips om det är någon som är duktig på att sticka mönster-stickning.

Hur gick det för dig Lovisa fick du tag på någon som kunde hjälpa dig med Rosalindtröjan?

Signatur Majsan

Evahelene
0

Vilket material är det i garnet? Om det inte är ull eller mohair i så PM:a mig.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

May Hellberg
0

Garnet i Rosalindtröjan är Rowan Scottish Tweed 4 ply(yllegarn),Classic yarns Cashsoft(57 %merino,33%Microfibre och 10%cashmere) och Lamé Madeira(65%viscose,35%polyester)

Hälsn Majsan

Pialinn
0

May Hellberg

PM:a mej så får vi se om jag kan hjälpa dej.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

May Hellberg
0

Hej Evahelene!

Har du e-mail? I så fall kunde jag faxa över en bild på mönstret så du får titta på det.

Är tacksam om att du erbjuder dig att hjälpa med tröjan Rosalind.

Hälsn Majsan

May Hellberg
0

Hej Pialinn!

Har du e-mail så kan jag skicka över mönstret på Rosalind via scanning så får du titta på beskrivningen om det är Ok.

Tacksam om du kunde hjälpa mig med stickningen.

Hälsningar Majsan

Pialinn
0

Hej Majsan!

Skickat ett PM!

Hälsningar Pialinn

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!