Snabbvirkad filt
Jag har precis gjort färdigt 2 små banyfiltar till vagn eller spjälsäng. De är mycket lättvirkade och jag har använt virknål nr. 8.
Fler bilder på min blogg
Jättesnygg filt du har i soffan! Hur får jag tag i beskrivning till den? För den är väl virkad eller? Ser lite dåligt
Det går inte att komma in på din sida som du länkat till nederst?? eller jag kanske ska försöka en gång till
Hälsar aspie
Näpp, det gick inte att komma in på din sida

Du kan prova att skriva www.syfroken.se
Tror att jag kan ha fått med ett kommatecken istället för en punkt.
Tänk på att ha en ganska stor virknål, så inte filten blir för kompakt.
Du gör så här:
Varv 1: Lägg upp så många lm som du vill att filten skall vara bred.
Varv 2: Hoppa över 3 lm, de bildar den första st, virka 3 st. i de följande 3 lm. #virka 3 st. i nästa m, virka en st i var och en av de följande 4 lm, virka 3 st tills. ,virka en st i var och en av de följande 4 lm. # Upprepa från # till # varvet ut.
Du virkar alltså 4 st, 3 st i samma m, 4 st, 3 st tills.
De 3 st i samma m gör att vågen går uppåt, och det 3 st. tills. ger en våg neråt.
Tänk på att börja och avsluta filten likadant så den inte blir bredare eller smalare för varje varv.
Hoppas detta gick att förstå!
Tusen tack för beskrivningen
återkommer om jag inte fattar
Jag ska kolla din sida oxå, testar att göra som du skrev. TACK!
Nu kom jag in på din sida och la in den som favorit, hittade oxå sjalbarn som oxå hamnade under favoriter.. TACK igen
Tjusigt!
Verkar enkelt också så man blir sugen att prova. Vad för slags garn är Twins? Bomull, akryl eller vad?

Det är akryl, men väldigt mjukt och lättvirkat. Dessutom billigt, 20kr nystanet och det går åt en del.
Så fin jag ska ge mig på en senare har testat innan men misslyckats så jag stickade vågmönster istället ;-)
Oj den var jättefin är det svårt att göra en sådan jag skulle faktiskt vilja försöka mig på en sån filt

Det är inte alls svårt när du har kommit igång! Testa mönstret med restgarn och se om du får till det.

Tack! Det här var användbart! :)

Tack det va en fin filt! nu ska jag testa en oxå…

Jättefint! bäst att bokmärka tråden:)
MVH Isnornin
Detta är bland det roligaste mönster jag vet. Håller själv på med en filt i samma. Tar ett tag innan färdig filt men kan slänga in ett foto i morgon .