Mitt hundtäcke
Har gjort mitt första hundtäcke :)
stickat den helt själv så är väldigt nöjd med den.
men den har aldrig blivit använd då jag har 2 stora hundar och när den ena var valp så var den lite liten då den är 30cm.
provade den på en bekants dvärgpinscher och den satt super fin, framme får den en liten krage och bak så håller den om rumpan (utan att trycka) så att den också hålls varm.
Vad tycks?
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Hej Kickan, märker att vi har flera intressen gemensamt; barn, hundar och texilhantverk ;)
Jättesöta täcken! Skulle vija se dem på en hund :)
Själv håller jag på med en liten tröja till min iller, förbereder henne inför flytten till Sverige, är ju lite kallare där än här ;)
#1 roligt :) får se om jag kan få låna styvsyrrans dvpinscher och ta ett foto, tror den hade passat honom lite ^^ hehe
jag är mer en snickartjej, men det ä otroligt roligt att sticka lite när man väl känner för det. har även gjort en mössa m boll och ska håller på med en till bebisen eller en docka beroende på hur stor den är som klar^^
kul att vi har något gemensamt :D
Haha, roligt att du säger det, har gillar att snickra sen barnsben ;) Funderade på hantverk i gymnasiet, men sen blev det Bygg istället. Sedan bytte jag efter ett år till Djurvård.
Började sy nu på senare år, och bara några veckor sen provade jag på virkning. Fastnade lite för det :)
Du får väl snickra ihop en säng till bebisen ;) Själv har jag en gammal modell ståendes hos mina föräldrar, ska kika på den sen, men skulle vara mysigt att ha en sån, behövs nog bara målas om först :)

Gillar som man säger på facebook.
#3 haha jag gick naturbruksprogrammet med hästhållning x)
nej, vi ska ha min gamla säng :) men får väl snickra ihop något senare till bebisen när den blir större.
#4 tack :D
#5 Du skrämmer mig kvinna! ;)
Låter som en idé det också. Sedan kan man alltid göra leksaker till barnet :) Hade praktik på en leksaksfrabrik som heter "Ta i Trä", de har helt underbara handgjorda träleksaker!