Syreflex-täcke
Jag funderar på att sy ett reflectäcke till min hund. Någon som vet vart men kan få tag i sånt tyg som reflexvästar brukar vara i?
Eller något liknande i neonfärger…. jag vill inte ha vanligt bomullstyg, då det drar åt sig fukt och kyler ned, så antingen något som andas bra som reflexväst-matrial eller något mer avstötande..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du kollat i någon butik som säljer sportkläder? Inte för att jag tror att de har stuvbitar på lager, men kanske något annat för dem mindre värdefullt, som du kan köpa billigt.

Att sy om en reflexväst från något lågprisvaruhus kanske är det enklaste och billigaste?
http://www.textilhuset.se/ Textilhuset Swedlogent kanske har, men de säljer bara till företag och organisationer, inte till privatpersoner.
Testa att söka på reflective fabric på engelska ebay, dvs ebay uk och se om du hittar något där.
När jag googlade så verkade det som Jofotex i Söderköping reflextyg med jag vet inte om de säljer på postorder.
Reflexband på metervara finns bl a på Stoff och Stil och de kan även finnas på olika (lågpris)varuhus, om man inte vill handla på postorder.