One Piece!
Hej allihopa!
Jag vet inte säkert om det här är rätt forum (men jag antar att det är rätt) eller rätt grupp men jag gör ett försök. :)
Jag skulle vilja sy mig en egen one piece jumpsuit. Jag vill verkligne ha en att mysa i nu när det blur höst/vinter men jag vill helst inte köpa en och därmed ha en likadan som halva Sverige har. Jag tänkte försöka mig på att sy en.
Jag har googlat lite snabbt och försökt hitta ett mönster på den men inte lyckats något vidare. Finns det någon här som vet var jag kan få tag på ett vettigt mönster?
Jag vet; designen är väl inte sådär vansinnigt avancerad och det skulle säkert inte vara omöjligt att göra sig ett eget mönster men jag vill verkligen att dte ska bli rätt och att den blir fin, så det skulle kännas tryggare med ett "riktigt" mönster att gå efter. :)
MVH
Mimmie
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

http://textilhantverk.ifokus.se/discussions/4dd7d175d4ebea7075001556-blixtlas-i-fleece
Vi har haft en tidigare diskussionstråd om one-piece som du kanske kan få ut något av att läsa.
Jag har inte lyckats hitta något mönster till one-piece. Det som du kan göra är att leta efter gamla handarbetstidningar på loppis eller Tradera. Där bör du kunna hitta användbara mönster. Du kan kombinera ett mönster på (mjukis)byxor med ett mönster till en (huv)tröja genom att Skarva dessa mönster i midjan. Det kan även gå att hitta mönster till hela overaller. Du kan försöka hitta mönster till skidoverall eller också mönster till en mjukisoverall från 1970-talet.
Även biblioteken kan ha handarbetstidningar som man kan låna.
Lycka till!
Tack för tipsen! :) Bra idé med 70-talsmönster där, hade jag faktiskt inte alls tänkt på.

Om du hittar något 1970-talsmönster så kolla modellen. Jag har en känsla av att en one-piece är vidare och sitter lösare än vad 1970-talets overaller gjorde.
Absolut! Har tänkt på det också. :) Inte lyckats hitta ngåot mönster än men jag har inte letat ihjäl mig direkt, det får bli helgens sysselsättning. :)
Mönster finns på Stoff & Stil, kolla denna tråd på Pyssel iFokus angående mönster, storlek och annat som kan vara bra att veta.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Wow! Tack för den länken! :) Precis vad jag var ute efter.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har köpt mönstret från stoff och stil och den är väldigt väldigt bred i storleken, så du tänker på det. :)
Det ska jag ha i åtanke. :) Hur är de i längd då?