Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettböcker-lästips
Läst 5051 ggr
parsley
2011-02-07 18:42
0

Bokrea 2011

Bokus har släppt sin bokrea-katalog på nätet. Bokrean börjar 23 feb. I kategorin handarbete finns bl a

2 böcker av Anita Gunnars Vantar, mössor, sockor och sjalar samt Sömmar & stygn. Den första boken är så etablerad att den nästan står på klassikerhyllan bland stickböckerna. Modellerna kräver dock en del stickvana. Den andra har jag inte läst, men vill man ha en bas- eller uppslagsbok med olika stygn så tror jag den är helt OK.

Mia Bengtsson - Virka amigurumi, söta små glädjespridare. En av de första böckerna om amigurumi på svenska. Jag har inte läst den men jag tror att den är helt OK för den som vill ha en bok om sådana små gulligheter.

Jan Eaton - Virka accessoarer Boken bygger på ett par grundmodeller, bl a vantar, halsduk och mössa,  som varieras. Smart. Funderar på att köpa den.

Nina Sagulin - Sticka accessoarer samt Sticka till babyn. Babyboken har jag inte läst. Accessoarboken är helt OK om man gillar modernt stickat. Många av modellerna är stickade med ganska grovt garn och tjocka stickor.

Lena Blidell- Sticka och virka sjalar med själ. Helt OK bok om man gillar mohair och jättestora sjalar.

Lotta Jansdotter - Enkelt att sy. Har funderat på att köpa den med tyckt att den varit för dyr. Nu finns den på rea…

http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?is_paginate=1&subject=24.3&rank_order=ranking_desc&campaign_tags=BOKREAN&exclude_avail_stat_21=on&exclude_avail_stat_31=on&exclude_avail_stat_41=on&from=1&cat_static=1

parsley
2011-02-08 16:38
0

Birgitta Engardt - Stickverk 40 projekt verkar finnas på CDON:s bokrea. Det är en stickbok som jag är riktigt förtjust i men inte kommit mig för att köpa, så den kan också hamna i varukorgen. Trendiga, men samtidigt klassiska och användbara modeller.

Det finns också en översatt bok som heter Poncho a´la carte, som kan vara användbar som inspirationskälla om inte annat om man vill sticka trendiga ponchos odyl.

parsley
2011-02-09 09:20
0

Pamela Cruse - Sticka nu Lite "studiecirkelexperimentell" om det är den boken jag tänker på. Ska köpa. Har bara sett den på Adlibris rea.