Trasmattor
Virkar trasmattor på tradionellt vis med gamla lakan,gardiner osv. Inspirationen finns,men saknar nya ideer…

Prova att virka en väska, kanske? Påsväska.
Eller stolsdynor, grytunderlägg, en pläd om man gör den lite "luftig", som med mormorsrutor eller så.
Tackar för tipsen! Har gjort en handväska av svarta strumpbyxor med en mörkbrun rand tidigare. Har nu börjat med en tvättsäck.Stolsdynor ska ja prova sen…

#2 Wow, handväskan av strumpbyxor låter häftigt. Kan du inte lägga upp en bild?
Blev jättenyfiken och inspirerad. Man kanske kan ha någon nytta av strumpbyxorna som alltid går sönder efter en eller ett par gånger.
Minns att min mormor gjorde blommor av strumpbyxtyg i alla möjliga färger och tunn ståltråd. Dock inget pyssel som jag tagit över, men jag har nån blomma som står här hemma. 

Korgar.
Virka ovalt eller fyrkantigt istället för runt.
Kul o tack för inspirationen! De behöver man som "ensamarbetare"…
#3: Strumpbyxiden kommer från MIN mormor! Va kul!fast hon gjorde just mattor av dem. Lägger in en bild på min första,lite B, väska av strumpbyxor. Om man vänder på den blev den kul som mössa oxå,hahahah…
Jag har virkat runda mattor till badrummet och en liten korg att ha alla påskryddor i. Men en väska står på att göra listan här med.
Har även testat att virka en liten väska med mormorsrutor. Fast den gången virkade jag med gamla plastpåsar vilket var lite intressant och annorlunda :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag har virkat en sittpuff av trikå. Tänkte göra en stor korg också, men hade inget att ha i den och ingenstans att ställa den =( Kudde blir nog mitt nästa trikå-projekt…
Kul med alla ideer!!! Plastpåsvirkning verkar kul! Minns nu att min mormor även använde den guld-elr silver innepåsen till kaffepaketen o virkade grytunderlägg!!!

Jag känner till en som väver med presentsnören. Var själv med och sparade present- och julklappssnören som han använde att väva av. Det borde väl gå att virka av presentsnören också?! Små vattentåliga korgar till badrummet, kanske?
#7 Va??! Inget att ha i korgen?! Jag älskar korgar - kan inte få tillräckligt av dem. Man kan ha ALLT i korgar!
Att man inte har någon stans att ha den, kan jag bättre förstå.
De gamla plastbandsrullarna man lekte med på 70-talet,finns de kvar nånstans?
#11 TACK!!!!!!!! o tack för massa nya tips!