Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettnålbindning
Läst 6825 ggr
TrueStory
0

Problem med symaskin

Jag har ett jätte problem med min symaskin.

Den drar av antingen övertråden eller undertråden. Jag har provat att trättom den flera ggn men ingen förbättrning.

Jag har kollat lite vid spolhuset. och ibland så kastar den runt undertråden med, ska den verkligen göra det?

Någon som har nått tips på vad som kan vara fel?

parsley
0

Vänd trådrullen till övertråden upp och ner när du trär om maskinen.

Byt symaskinsnål. En skadad nål kan ställa till det när du ska sy.

Gör ren maskinen med någon liten borste.

TrueStory
0

Okej ska testa det :) Tack

[Kanonkulan]
0

Vad har du för maskin?

TrueStory
0

En Brother 411 :)

[Kanonkulan]
0

Aha, jag hade en singer som också ofta gjorde det, och jag fick reda på att det tydligen är ett av problemen med det. Men en brother ska nog gå att få ordning påGlad

TrueStory
0

Jag blir knäpp och galen snart..

Ska den verkligen dra med både undertråden och övertråden runt spolhuset? Har för mig att de bara ska vara övertråden.

Men den drar iallafall med sig undertråden med, och det går 2-3 ggn sen är det undertråd intrasslat i hela spolhuset.

Kan man köpa ett nytt spolhus och testa? Och vart köper man isånnafall sånna? har googlat men inte hittat nånstanns.

Jag har jordens största syabstinens just nu :'O

Jag har skruvat bort kåpan där nera och tagit bort alla trådrästen och allt damm, en det gjorde ingen skillnad alls..

[Kanonkulan]
0

Du har ingen symaskinsreparatör i närheten? Bor du i Göteborg kan jag tipsa om en braGlad Man brukar få betala en femhundring och uppåt tror jag för helservice och det kan det vara värt ibland.

TrueStory
0

Jo vi har en som brukar vara här, men just nu har jag inte råd att lägga ut dom pengarna ><

Tänkte nästan börja med att byta ut spolarhuset (heter den så? den grejen man föster spolhylsan i?) Men kan inte hitta något ställe som säljer sånna :/