Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikett: virkning
Läst 16820 ggr
Frualbertsson
0

Bra hemsida/tidning med virkmönster?

Är det någon som vet någon sida där det finns mönster att få gratis eller att köpa? Jag vill ha lite svårare mönster, inte de allra lättaste, och gärna i nya tekniker. Jag har letat och letat, det är ju inte så värst supermodernt att virka nu så det är svårt att hitta tycker jag.

Föresten undrar jag om någon hittar tidningen Virkmönster någonstans. Förr gick den att köpa på Pressbyrån, men jag hittar den inte längre. Den har funnits i en dansk version med Haeckling, skulle funka med den också.

PaulaW
0

www.drops.com har ju stickade och virkade kläder - gratis mönster. Men att bedöma av vad du skrivit tidigare är det nog inte svårt nog för dig :-)

vickevira
0

Det är nog www.garnstudio.com som du menar. Där finns Drops mönster :)

Kan också tipsa om www.gourmetcrochet.com och  crochet.about.com

Frualbertsson
0

Tack för tipsen, men jag hittar inte riktigt det jag söker där. Fina kläder var det på drops, men jag är mer inne på att virka gardiner, dukar, kuddar eller överkast tex. Jag söker vidare Glad

PaulaW
0

Vickevira: Så var det.

Frualbertsson
0

Nu har jag köpt/vunnit några auktioner på Tradera, så nu har jag snart en hel hög med mönster. Kul! Det var lite allt möjligt, allt från skira tunna dukar till överkastmönster.

Hade massor av mönster redan innan, men dem har jag sett så många gånger och är trött på. Alltid kul med lite nytt, även om det är gammalt ;-)

Snevide
0

Jag säljer av alla mina stick- och virkmönster.
Har lagt ut en del, men fler kommer…
Kolla in www.snevide.com

Knittabilly
0

På den här sidan finns det en hel del virkmönster framförallt till inredningsdetaljer som dukar, gardiner och liknande. Verkar dessutom som att alla mönster är på svenska.

cayene

sotlynx
0

googla crochetpatterncentral! Där finns hur mycket mönster som helst! Finns även knittingpatterncentral!