Garn i strl. 20 ^w^
Hej!
Jag har hittat en jättefin halsduk på garnstudio som jag tänkte sticka till min mammas födelsedag.
Garnet och stickorna ska vara i strl. 20, som tur är har jag stickorna men inget garn … Vet ni något fint garn i strl. 20 som går att köpa i affär? Kan ni i så fall och skriva vilket märke, vad det heter och kanske tillochmed en bild på det?
Väldigt tacksam för svar!

Varför inte använda Eskimo som mönstret är baserat på? Drops garn säljs ju i väldigt många butiker. Var bor du? Här har du en lista på vilka affärer som säljer deras garn.
Lycka till!
Tack så mycket! Jag bor i Norrköping och där hade de sy och sticka. Där säljer de visst mycket garn från drops. Sedan finns det Strömma också, kan alltid kolla där med!

Utgår man från att sticknumret och garnet ska motsvara varandra så blir ett garn till stickor 20 (dvs 20 mm eller 2 cm) väldigt tjockt eller grövre än en tumme.
Min mamma har gjort en matta av såpass grovt ullgarn. Garnnystanet som var stort som en bärkasse virkades till en lång luftmaskkedja som lades på golvet och syddes ihop i spiralform.
Grova stickor används när man vill sticka löst för att man vill ha den effekten och för att det ska gå fort att sticka. Drops Eskimo + stickor 20 blir ganska löst stickat, vilket är en fördel om man vill ha en bekväm sjal.
Vill man ha ett hårt stickat arbete med "normal" fasthet och stickor 20 så kan man ta dubbelt eller flerdubbelt garn, men risken är att arbetet blir mer som en matta än som en halsduk i konsistensen.
#3 tACK SÅ MYCKET! ;)
Jag kan verkligen tipsa om att sticka den där halsduken. Blir jättefint resultat! :D