Broderad pekbok
Hej! Vill bara visa vad jag gjort/gör till min bror som ska bli pappa i januari. Det blir en broderad pekbok som han kan "läsa" tillsammans med sin unge. Här är första bilden.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Så söt. Det var inte länge sedan du började med den eller hur? En broderad pekbok kan verkligen bli ett minne för livet.
Apan är den första bilden.
Igår gjorde jag en giraff. Den är inte riktigt klar då jag inte hade någon orange färg hemma.
Mvh Emelie & Jack
Nu finns det också en häst till boken, även om den saknar hovar då jag inte hade nån grå färg.
Mvh Emelie & Jack

Vad snabbt du jobbar. Hur har du tänkt dej "baksidan"? Sätta ihop 2 broderier.
För att få den styvare kan du stryka på vlieselin.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag har "sommarlov" och börjar jobba först den 21a, så gott om tid.
Eftersom det ska bli en bok så tänkte jag klistra upp dom på kartong och sen limma ihop dom med baksidorna mot varandra. Emellan bllir det en tunnare mer böjlig kartong som sen ska sättas ihop till en rygg.
Mvh Emelie & Jack

Är du inte rädd att kartongen går sönder? Och "bokbladen" blir sladdriga. Har du sett hur tjcka blad det är i böcker är för de minsta?
Jag skulle satsa på mjukare sidor.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Bladen kommer att bli tjocka i och med att det är en kartong till varje bild. 2 kartonger/sida alltså. Den tunna kartongen emellan tänkte jag främst för att den inte går sönder så lätt. Men ett annat alternativ kanske dyker upp längs vägen.
Nu är ytterliggare en bild nästan klar. En Uggla denna gången, magen ska bara fyllas i med lite beiget.
Mvh Emelie & Jack