Sy i fleece?
Jag ska fodra en lapptäckes topp med ett fleecetyg men har ingen erfarenhet av att sy i fleece. Måste jag tänka på ngt särskilt när det gäller symaskinen, några speciella inställningar? Ska kvilta ihop toppen med fleecen o således ha den på baksidan av täcket.

Jag tror inte att det är något speciellt du behöver tänka på när du syr i fleece.
Oki, tack för snabbt svar!
Tänkte att det är lite fluffigt o löst så att man kanske ska lätta på pressarfoten lite o kanske sy med lite längre stygn. Får väl testa…men jag vill inte sabba ngt av tyget, har så lite o behöver *allt*!

Längre stygn kan nog vara att rekomendera, samt ev lite lättare pressarfotstryck om du kan ändra sådant manuellt på din maskin.

Ett bekymmer som du kan stöta på är att fleecen töjer sig, men inte det andra tyget. Nåla tätt!
Lycka till! Lägg upp bild sen.
Tack för tips!
Ska försöka hinna fota o lägga in. Hinner inte med alla mina sajter som förr. Söker jobb som en galning då Guben min blev utan i vintras. Så nu är det AF som gäller o så ska jag starta eget…kanske Guben också om han inte får ngn anställning. Mkt oro över hur man ska få allt att gå ihop…barn kostar! Så ni får hålla tummarna för att folk vill köpa till helgen.
Vad ska man sätta för pris månntro? "Knätäcken" på ca 80x100 cm, top + fleecebaksida, gjord av restlappar av ytterst skilda slag (allt i bomull dock; lärft, gardiner o "riktigt" kvilttyg). Tänkte mig mellan 500-700 beroende på tygerna samt hur snygga de blir.
En topp i blandade jordfärger som ska få en sådan där mysig fiberfilt till baksida…om jag hinner det till imorgon. Den blir nog också sisådär 130x160 cm.
Sorry för de taskiga bilderna, får inte till skärpan.
Vad tror ni jag kan sätta för priser? Själva topparna blev snyggt sydda, jämna sömmar o så. Inte så tätt o elegant kviltade, bara enkla rutor.
Bara att sätta igång med nästa…*PUH*!

Det var snygga täcken du gjort.
Kan tyvärr inte hjälpa med prissättnig. Vet inte längre hur prisbilden ser ut i Sverige, då jag bara besöker landet på sommaren.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!