Schal "á lá Tango" - förslag?
Jag har en väninna som dansar. Bland annat Tango. Hon ska gifta sig (med sin danspartner) och fylla år och jag har bestämt mig för att göra en schal till henne.
Trekantig schal i glansigt knallrött garn Florens, som hon kan ha om axlarna, alternativt knyta snett över höfterna..
Har ni lust att hjälpa mig? Med förslag på mönstring/stickteknik. Vad känns "Tango" för er?
Själv tänker jag hålmönster (romber, rader..) eller nån sorts "knoppar", eller.. slätstickning som jag broderar på sen.. elller..
…slut på min fantasi… 
Vad tror ni??

På garnstudio kan man hitta hur många idéer som helst! … och gratis stickmönster.
En virkad trekantssjal i nåt nätaktigt mönster, bara frossa loss på Garnstudio och glöm inte fransarna! Plus att köpa garn så det räcker till alla fransar…
Ni e allt bussiga, ni! 
Vilken bra sida.. garnstudio! Kollar och kollar!
Böjrade provsticka igår kväll, men det mönster jag försökte mig på blev inte riktigt nog "nätigt" tror jag. Och så var det krångligt. Det är bra om jag kan sticka utan att glo alltför stint på arbetet.. 
Jättestora stickor och vanlig rätstickning är inte så dumt, faktiskt.
Eller en med "tappade maskor"…
http://www.jarbo.se/i2/default.php?pageId=107&mainModuleId=18&mainModeId=3&category=11&mArticle_id=570
Tappade maskor ser jättebra ut, men jag fattar inte beskrivningen.. Stickas den sidledes från vänstersnibb till högersnibb?
Hur "tappar" man maskor utan att de ränner hela vägen ner??
Känner mig som ett enda stort frågetecken just nu..
Hittade ett annat mönster som jag tror jag ska försöka mig på.. Lilla bilden vit halsduk..
Man stickar den från nedre snibben och upp, så den börjar med 2 m och slutar med många.
På nästsista varvet släpper man ett antal maskor rakt ner och låter dem löpa rakt igenom arbetet bara! de ska ränna hela vägen ner, arbetet blir bredare och man har en dekorativ "ränna" rakt igenom.
Ahaaaaaaaaaa! Var det så enkelt..
Du förklarar bra, tack! 
Äsch…

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=95&d_id=20&lang=se
Kärleksknutar om du föredrar att virka. Också från garnstudio.
Ska du sticka en trekantig sjal med tappade maskor så är det bäst att sticka den nerifrån och upp istället för att sticka den från sida till sida. Lägg upp 2 m och öka en maska i varje sida varje varv från rätsidan så länge garnet räcker. Sen släpper du varannan maska i samband med avmaskningen. Låt dem löpa ner genom arbetet bara. Stickar du från sida till sida löper ränderna från de tappade maskorna horisontellt.
Kärleksknutar är snyggt. Kommer definitivt att prova det - nästa sjal troligen, hehe..
*sjalmani*
Jag har börjat på tango-sjalen och valde att köra "tappade maskor". Började i nedre snibben som med sjalen jag gjorde i vintras. Enkelt att sticka slätstickning, öka eftersom i kanterna och sen bara släppa maskorna sen. Har ju lite tidsbrist.
Funderar på att sticka volangkant på sidorna och smycka ut den med pärlor men jag får se när den är redo för det beslutet.