hjälp med ok
Hej
Finns det någon som kan hjälpa mig. Jag stickar en kofta till mitt barnbarn, men har nu kört fast.
Koftan stickas på rundstickor och sen stickas ärmarna på strumpstickor. Man ska sen sticka in ärmarna i själva koftan och sen sticka oket. Men jag får inte rätt på det, kan inte sticka in ärmarna i själva koftan. Hoppas på hjälp här. Inte roligt om jag ska behöva riva upp hela koftan
Ändrade din rubrik lite grand så det tydligt framgår vad du vill ha hjälp med. / parsley, sajtvärd

Jag antar att du stickat ärmar, bak- och framstycken upp till oket. Nu ska oket stickas på rundsticka över både ärmar och bak och framstycke, samtidigt som man gör ett antal minskningar för att tröjan ska bli lagom stor upptill.
Förmodligen står det i din beskrivning hur många maskor som ska flyttas över till rundstickan från resp stycke. Under ärmarna kommer du att få ett antal maskor över. Om du tänker dig att du har på dig en tröja så är de maskorna som finns i armhålan, både från sidstyckena och ärmen som blir över och ska monteras senare.
På bilden från Garnstudio / Drops Design så motsvaras de maskor som ska plockas upp av den streckade linjen och de maskor som ska sparas under ärmarna av den heldragna linjen.
Dessa maskor ska sparas på trådar eller maskas av. Det bör stå i din beskrivning vilket du ska göra.
Engelsmännen ägnar sig åt grafting, weaving eller kitchener stitch för att foga samman dessa. Scrolla ner i länken så hittar du en video om detta. Har tyvärr inte hittat någon svensk förklaring till det här sticksättet. I Sverige syr vi ihop plagget under ärmarna. Säg till om du vill ha mer hjälp.
http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-tips
[