Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettpyssel-heminredning
Läst 8181 ggr
Tails
0

Tvätta varselkläder?

Jag mekade med grävmaskinen i fel kläder och har lyckats få dom gula lysande kläderna ganska tråkiga och fläckiga. Det är diesel, smörjfett, smörjolja och hydraulolja. Egentligen har man en overall till detta men det fanns inte just då Obestämd

Jag har provat vanlig tvätt - gick inte alls.

Jag har provat gnida in med euroshoppers diskmedel(färgad tvål?) och sen tvätta. - gick inte heller.

Hörde att det tvunget skulle vara YES diskmedel men jag tänkte fråga innan jag provar igen. Där är tydligen maxtvättar på dessa kläderna.

Steget efter YES blir bromsbortagningsmedel och då vet jag inte om kläderna stannar kvar.

Hade blivit glad om där är någon kunnig som har tipps!

Mvh!

Mmadeit
0

vanish fläckborttagning spray på fläckarna på kläderna och sen en skopa pulver med i maskinen.

Dock om du ej förbehandlat kläderna innan användning med inpregnering av någonform OCH sedanr edan tvättat smörfettsfläckarna en gång är jag rädd att det är omöjligt att helt få ut det om de är den gula varsel färgen.

parsley
0

Galltvål är effektivt mot diverse fläckar.

Mmadeit
0

gall tvål i all ära anväder det själv men på smörjfett går det bet.

ett annat alternativ som löser smörjfett bra är typ natusan baby servetter men då INNAN det gått i tvättmaskinen första ggn.