Sjal-mönster sökes
Skulle ni vilja hjälpa mej med mönster/bilder på sjalar som virkas i ett stycke., Nedifrån o upp, eller tvärt om.
När jag hittar ett öppet nätverk kan jag oftas bara vara inne 1-2 timmar, så jag har svårt att leta under längre tid.
(För er som inte vet, bor jag i husbil och befinner mej på sydkusten i Portugal)
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Gå in på mönserarkivet (googla) där finns det en del mönster - om inte annat så kan du gå in på några av de bloggarna, de länkar vidare!

Virkad sjal Denna är jättefin tycker jag, man behöver ju inte byta färg if man inte vill krångla.
MVH Isnornin

http://www.canadianliving.com/crafts/crochet/multipurpose_crocheted_shawl.php
En lättvirkad sjal från Canadian Living, Kanadas motsvarighet till ICA-kuriren.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=6&lang=se
En sjal i från Garnstudio / drops design. Tyvärr kommer jag inte på vad tekniken heter. Man virkar ett rutnät där vissa rutor är fyllda så det bildar ett mönster, i det här fallet en ros.
Det finns fler virkade sjalar på Garnstudios hemsida. Väljer du virkad och sjalar som sökbegränsning så får du upp vad som finns.

Har försökt flera ggr att skicka ett inlägg för att precisera vad jag söker. Virkar med 1:tr ullgarn och gillar spetsmönster. har ca 1 kg garn.
Hann bara kolla 5 av 89 sidor på Ravelry's virkade sjalar. Det funkade inte att kolla de större bilder, så det var svårt att se virktekniken.
Hoppas det funkar att få in detta.
PS Bara ibland kan jag få in bilder, men jag ska försöka med sjalen jag virkar på nu. Klar vilken dag som helst

Pialinn kolla in denna vackra sjal med Broomstitch mönster.
Detta klipp visar hur man ska göra.
Jag ska själv försöka mig på den när jag fått tag i en sticka eller dyligt som är i rätt storlek.
Lycka till 
Sajtvärd för mitt eget liv

Promenixan!
Den halsduken var snygg, men jag önskar virka en trekants-sjal.
Det är svårt att kolla klipp när man är ute på öppna nätverk. Filmen stannar och laddas ung var 10 sek.

Aha då förstår jag Pialinn. Jag ska leta lite och se vad jag kan finna.

kanske denna: Guadalupe sjal
eller: en tunn sjal
eller: en fin i blått och grönt
eller: en mycket enkel sjal
eller: Drops design sjal
eller: Drops igen
eller: denna färgglada sjal
Hojta till om du vill ha fler mönster, det tar bara 5-10 minuter för mig att leta och lägga in länkar.
Ha det gott där i Portugal 

Gick inte att skicka bild! Försöker utan
Sitter ute i Vila Real de Santo Antonio vid gränsfloden till Spanien och det är "bara" +14. Vind från norr!
Ska titta på länkarna nästa gång jag sitter inne.
Börjar på en sjal med Kärleksknutar.

Den är ju jättesnygg!
Vad duktig du är! Och vilket tålamod!