Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettstickning
Läst 3744 ggr
Imasy
0

Garnsnobberi?

Kan någon förklara för mig varför raggsocks garn inte räknas som "riktigt" garn?

Såg bla en tråd inne på Ravelry, där man fick visa upp sitt garnförråd, men alla påpekade att sock-garn inte räknades. Vad är det för snobberi? Garn som garn? Eller?

Men de räknade tydligen bara med lite dyrare kända garner, hemfärgat osv. Så jag insåg att då mitt föråd i princip enbart består av just sock-garn, så har jag alltså inget garn alls ;)

promenixan
0

Hehe så fånigt. Jag har mest acrylgarner och bomullsgarner, inga som helst hemfärgade eller finare märkes-ullgarn. Jag handlar hellre mer garn än några få.

Visst jag håller med om att hemfärgade garner och de fina ullgarnerna är vackra, men inte alla tål att ha ullgarn på kroppen och alla har inte råd att köpa de garnerna heller.

På tal om sockgarn så har jag några också, och det bästa med dem är att jag fick tag i dem för 5 kr styck. Kanske för att det ijust nte är något garn alls Oskyldig Flört

Sajtvärd för mitt eget liv

Mammzing
0

Sånt där pluppar upp lite var som helst!
Inom allt i princip.
Det är OK att köpa gardintyg på FINA butiken och betala 300 kr metern.
Men ve dej om du går på lilla shopen och köper för 30 kr metern.
Då är du inte INNE och MED I GÄNGET.

Har köpt tyg på lilla shoppen och lagt i en kasse från fina butiken.
Oj va trendigt det var!

Det är bara löjligt sånthär.

Garn som garn.

[Kanonkulan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att det bästa garnet är det man hittar grisbilligt på loppis eller rea, eller ärver efter mormor. Eller som det här växtfärgade ullgarnet som jag hittade på golvet på mitt jobbSkrattande

parsley
0

Det finns ju dyra sockgarner också, t ex Opal och Lorna Lace. Glad

Imasy
0

Hehe, då är nog jag väldigt ute och utanför ;)

Mmadeit
0

aldrig förstått varför man skall "göra själv" om man skall betala snor dyrt för materialet. iofs kul att pyssla rent överlag men tycker halva glädjen ligger i när man kan få tag i material till "fyndpris" allrahelst återanvända tyger mm