Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettvirkning
Läst 7780 ggr
Minicole
0

Amigurumi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag tänkte bara kolla om det finns nån mer här som, liksom jag, pysslar med något som heter Amigurumi. Det betyder att man virkar små söta figurer.

Jag är helt ny här på sajten så jag har inte så stor koll Tungan ute

Aklejalotte
0

ÅÅ, vilka söta figurer. Är det svårt? Dessa skulle nog gå hem hos yngsta sonen. Finns det någon sida med mönster?

Mammzing
0

Ska gå en kurs i slutet av april. Verkar helskoj. Har massa restgarner som kan passa. På Syfestivalen som var i helgen i Kista så stog en tjej där och sålde mönster. Hennes företag hette SALABIM. Kommer även en bok med mönster. Kolla på Google !!

Aklejalotte
0

Får söka lite på nätet och se om jag kan hitta några mönster. Tyvärr kunde jag inte åka på syfestivalen men ska försöka komma i väg nästa gång.

vickan1976
0

Jag har virkat några, men tycker inte att det är så kul. Det tar för lång tid för mig och jag har ingen användning av dem. Men jättefina figurer du har gjort!

MyTwiggs
0

Åååå! De är underbara! Det får du lära mig Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Minicole
0

Det bästa om man vill hitta gratis mönster är att google "amigurumi free patterns". Då kan man hitta en massa skoj :) Hoppas fler börjar. Det är så himla mysigt och ett superbra sett att fördriva tiden.

Twiggie, jag kan visa när vi ses =)

Evahelene
0

På Lion Brand Yarn finns det gratismönster i amugurumi - och många andra mönster! En trevlig hemsida.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Clee
0

Åh wow, Totoro! Kyss Skulle kunna lära mig enbart för att kunna göra Totoro-dockor att skicka med kattungeköpare.

TottsiGirl
0

Själv så kan ja inte virka men tycker dom blir sååå fina :)

Finns några trådar i ämnet på nallar.ifokus :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

koko
0

De är fantasktiskt fina och inte särskilt svåra att göra. Finns en hel del att googla på.

Och en bok som verkar fin med de creepy cute figurer, om man gillar sånt:

http://www.wholesale-books-crafts.com/creepy_cute.jpg

dara
0

jag har också gjort ett par stycken men inte på det sistone, har haft så mycket annat att göra

Maia
0

Min amigurimi-idol, Mia, har just gett ut en bok om detta. Jag känner henne inte utan följer bara bloggen, men kolla här:

http://booip.blogspot.com/2009/04/nu-ar-den-antligen-har.html

Själv virkar jag en del sådant som finns på:

http://tingestar.blogspot.com

Ett exempel, Ärtan kallar jag den:

Ärtan

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

koko
0

Jättesöta saker på fina sidor… det är så kul att det handlar om att kunna göra fasta maskor, öka och minska och så blir det såna roliga saker av det!

Jag ska försöka köpa garn till en R2D2-hjälm i dag, det känns oxå lite amir..gua…vad det nu heter!

Nån som sett någon sida med Star Wars-virkning? Lagomt knäppt.

Maia
0

En bra grej när man börjar virka en boll för att göra en amigurumi är att göra en justerbar ring.

Man virar tråden ett och ett halvtvarv runt handen och gör sedan sex fasta maskor över den dubbla tråden. Sedan kan man dra ihop de sex fasta maskorna hårt så att det inte blir ett hål, som det gärna mer när man gör en ring av lösmaskor.

Här beskrivs detta med bilder och allt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Bella-R
0

Ska absolut beställa "Virka Amigurumi"-boken som kommer ut den 11 maj! Ser superkul ut :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Minicole
0

Ja jag har också sett Mias saker. Hon är jätte duktig. Skulle nog vara kul att kolla lite i hennes bok. Det finns som sagt masor att hitta om amigurumi och jag tycker det är kul att det finns så många som virkar såna, och för er som ännu inte bötjat, börja! Det är jättemysigt och behöver inte alls ta lång tid, man behöver ju inte göra det så komlicerat. Jag skickar med en bild på två små filurer som jag knåpat ihop för ett tag sen. Melody och Kuromi. (Frå Hello Kitty)

Lycka till, det finns en helt oupptäckt värld att utforska Tungan ute

Mammzing
0

I kväll blir det amigurumi kurs! Ska bli jättespännande. Letat igenom garnlådorna. Beställde Mias bok från Bokus förra veckan. Kollar med spänning varje gång jag går till postlådan.

TottsiGirl
0

Köpte Mias bok och fick den levererad i veckan så igår kväll gjorde ja mitt första försök på att virka någonsin.. Virkade ett mönster ur Mias bok resultatet blev "musen". Blev väl kanske inte jättenöjd men fick helt klart blodad tand! :)

För övrigt tyckte jag Mias bok var helt underbar! Den var lätt att förstå och riktigt fint illustrerad och dyr va den inte heller så den rekommenderas VARMT :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Minicole
0

Vilken liten sötnos. Kul att du också gillar amigurumi nu =)

Lycka till med fortsatta figurer.

Alex05
0

Jag har också virkat ett par amigurumi, tycker det är kul men lite pilligt. Men skoj när det blir klart, de blir ju så söta.

Här en groda jag gjort (virkad alltsåFlört) Inte världens bästa bild kanske.

Alex05
0

Och en sköldpadda.

Har inte bilder på fler tyvärr, då jag gett bort några.

[poppen]
0

Vilka fina amigurumisar!

[Kanonkulan]
0

Om ni gillar amigurumis så kan jag rekommendera forumet här på ifokusGlad

[poppen]
0

#23 jo jag tycker det är jättebra!

MajaL
0

Välkomna in på amigurumi.ifokus! =)