Hjälp med tofflorbeskrivning
Förstår inte vad de menar med detta "Byt till röd - SAMTIDIGT delas arb och det virkas fram och tillbaka från mitt uppe på foten."
kommer från detta mönster http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=523&lang=se
vill gärna förstå hur man gör hälen. Tänkt ge bort dem i julklapp
Tacksam för all hjälp :)

Om jag förstått beskrivningen rätt så har du börjat virka framme i tån. Nu har du kommit så långt att du ska göra hälen. När du virkade tån och själva foten så virkade du runt, så det du virkade bildade en tub.
För att man ska kunna ta på sig toffeln så ska du istället börja virka fram och tillbaka. Du börjar varvet mitt fram, dvs ovanpå foten. När du virkat runt och kommit tillbaka till varvets början vänder du och virkar åt andra hållet istället för att fortsätta runt som du gjort tidigare.
Arbetet kommer inte att hålla ihop längre utan bestå av två delar med en öppning i mitten. Tänk dig en jacka med blixtlås framtill t ex så förstår du princioen. Öppningen kommer att hamna vid benet. Föreställ dig att din virkade toffla är en loafer istället. Där du delar din virkade toffla motsvaras av öppningen på skon, där man stoppar in foten.
Säg till om du behöver mer hjälp.