Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettnålbindning
Läst 3320 ggr
LenaP
0

design av handtag och knäppning

Hej!

Jag tycker om att sticka väskor men har ingen riktigt bra idé för handtag/axelrem och för knäppanordning.Väskan är stickad som en lång rak bit och sedan vikt på två ställen för att få själva påsen och ett litet överlappande lock. Det är som en handväska, ca 20X15 cm. Hur gör ni?

vickan1976
0

Jag fick skärp av granntejen en gång och sydde en väska och använde skärpet som axelrem. Det var ett skärp som man knöp runt midjan och fransar i ändarna.

Kanske inte svar på din fråga, men ett litet tips på en personlig väska:)

LenaP
0

Tack! Ja det är bättre material för axelrem i ett skärp än i garn.

Mammzing
0

Kolla på loppis, Röda Korset mm. Kanske kan köpa bälten och skärp för en billig penning som du kan använda på olika sätt.

Karinakerlund
0

Jag tog spännet från en gammal ryggsäck och sydde dit. Finns ju olika modeller och det är ju inte så ofta som det är spännena från ytterfickorna som går sönder på ryggsäckar, de är i lagom storlek också tycker jag.

LenaP
0

Jag har stickat långa remmar/band till handtag, men det blir för elastiskt, så nu liksom fodrar jag dem med ett köpt tygband. Det blir fint tycker jag, och banden är strävare än det stickade så det inte glider av axeln när man bär väskan.