Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettstickning
Läst 3761 ggr
Ozzy07
0

Fuga-garnet, bra eller inte??

Jag såg ett mönster på en tröja som var stickad med ett garn som heter Fuga. Så jag undrar om det är ett bra garn? Om det blir noppigt eller så? Man vill ju att det ska vara bra kvalité på garnet eftersom man ju lägger ner så mycket jobb och även pengar på en tröja.

Lill-Kisse
0

Fuga innehåller 50% ull och 50% acryl. Om det är bra, beror på om du tycker om den blandningen.

Ozzy07
0

Tänkte mer på hur det blir efter ett tag, efter tvätt mm, om det blir noppigt, håller formen mm

Jag föredrar egentligen rent ull.

Karinakerlund
0

Om du är väldigt kräsen ska du kankse inte välja fuga. Jag gillar det garnet för att det har ett bra pris och tycker att det håller kvalitet efter pris. Mina barntröjor har hållit jättebra i form o färg iallafall.

Ozzy07
1

Ok, tack, man har ju lite fördomar kanske när det är akryl i garnet. Jag är inte jättekräsen utan vill mest veta kvaliten mest för att man lägger ju ner rätt mycket jobb på en tröja. Men om du har det till barntröjor och de håller sig bra så funkar det bra för mig, för det är ju bra mycket mer slitage på en barntröja än på en vuxentröja, den tvättas ju inte lika ofta.