Nålbindning
Jag var på Birka i veckan och där hittade jag "bruksanvisning" på hur man nålbinder den är skriven på svenska.
Det har varit flera som har skrivit och undrat hur man gör så därför tipsar jag om detta

På "medeltiden" finns flera trådar om nålbindning.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Det finns även böcker med beskrivningar. En av de vanligaste är "Nålbindning 12 varianter"
Det finns även ett par bra videor på youtube där man får tips om hur man kan gå tillväga.
Till alla nybörjare: Tänk på att det finns ca 300 sätt att nålbinda på, så om du gör på ett sätt och det inte liknar någon annans är det inte alls konstigt.

Det är hur kul som helst att hålla på med nålbindning trots man gör fel lite i början!
#3 Var inte orolig -vi gör alla fel och misstag i början. Och det är ju alltid roligt att titta på sina första tafatta försök när man blivit lite mer van och förstår vad man gör 
Det viktiga är ju att du har roligt! Själv håller jag på att binda på en ny väska på rasterna i skolan. Arbetet går långsamt, men är väldigt mysigt och avslappnande =)
Det finns inget fel i nålbindning :) man hittar på nya stygn :) istället!!
#5 Beror på hur man vill att resultatet ska bli.
På ett sätt håller jag verkligen med dig -om man "gör fel" så hittar man bara på ett nytt sätt att binda på, men om man är ute efter ett speciellt resultat i form av mönster eller form, så kan man göra en hel del fel. Att binda ett par muddar är inte svårt, men när man ska göra ett par vantar eller strumpor kan det bli knepigare om man inte är van.