Stramalj igen! HJÄLP!

Jo det är klart att du får plats med halva korsstygn, jag hade börjat på det gula längst upp, så du får in känslan innan du ger dig på katten som är lite mer pill med att byta tråd oftare. Du ska använda en nål som är trubbig, som går igenom hålet med garn utan att du behöver trycka hårt och utan att den ramlar igenom för lätt. Det är bara att testa sig fram.
Du ska se att du löser detta lätt!
Sajtvärd för mitt eget liv
På sömnadsutbildningen jag går nu är valet av nål ganska enkel. Du börjar med materialet (oftast tyget, i ditt fall broderiunderlaget), därefter väljer du tråd (tråden du skall brodera med) och utefter tråden väljer du nål (i detta fall, precis som #1 skriver -en trubbig nål med ett öga stort nog för tråden, och liten nog för att man inte ska behöva kämpa med att dra igenom den genom tyget varenda gång -detta sliter inte bara på dina handleder, utan även på tråden).
Okey nu har jag börjat på tavlan, men ska man verkligen bara sy halva korstygn? Tycker det ser lite konstigt ut och hur gör man i de smala partierna som liksom går diagonalt? Är det nån som fattar vad jag menar? Är lite frusterad över detta projekt!
hittar inte ett jota!