Garnhamster?
Bara undrar hur mycket garn ni har hemma i gömmorna? Hur stort är erat "stash"
?
Brukar ni köpa på er mer an ni ska använda bara för att hamstra eller bara för att ni blir frestade eller för att det är bra pris?
Hur många nystan/härvor köper ni om ni bara blir lite frestade och vill testa garnet?
Finns det nåt du inte kan motstå? Handlar du på internet eller helst i butik?
Jag har en plastback från IKEA full plus några mindre påsar och tycker att läget är under kontroll…
Oj, samvetsfråga
Jag har massvis med garn, några plastbackar fulla plus lite till, jag är nog lite av en hamster
. Jag handlar mest på internet, men lite i butik.
Finns alltid lite nytt man är sugen på

Jag har just nu MASSOR av garn hemma. Hade en Tradera-period i våras, och det blev en hel del. Sen har jag kompletterat med lite här och lite där - kan inte motstå billigt garn! Jag hamster? Definitivt! 

Jag återvinner garn från secondhandtröjor och är en fullt utvecklad tidsoptimist som tror att jag ska hinna med mer än vad jag gör. Om jag har kontroll över mina garner, absolut.
Jag har inte koll på nåt känns det som.
Garn har jag nog, både stick och virk runt 100 kilo.
Tygstuvar oj, oj, oj……
Lagerhyllor till dom.
Ritade broderier några kartonger.
Mattrasor, kan väll va 1500 kg.
Hamster, jag, usch??!!

#4 Du är nog en jättehamster, en som är så stor att den behöver ha ett pariserhjul att springa i, ett vanligt hamsterhjul är nog alldeles för litet. 
# 5 Tårarna rinner…… (hahahaha)
Sanningen är, det är en del av mitt jobb ochså.
Inte hobby.
Därför blev det lite mycket.
Precis som mitt andra jobb : Jag har tex. 8000 ljus här hemma……
En gång i tiden hade jag massor av tyger, bra-att-ha-stuvar som inte blev sydda enligt de planer jag hade då. En hel del har använts till annat.. Något lite finns kvar ännu. Folk tröstade mig med att det verkligen var bra att ha förråd
Nu har jag backar med garner, några har varit billiga, andra helt oemotståndliga. De är underbara att se på, att känna på och för att drömma om framtida vävar. Det svåra är att när jag ska göra av med garn så fattas det alltid en färg som måste skaffas. Det händer att jag slutar med mera garn än det som skulle göras av med.
Om någon klagar på att ni har för mycket garn hemma så trava upp det på hyllor utmed ytterväggarna och kalla det för tilläggsisolering!
#7 Tilläggsisolering, vilket bra förslag
Nu har jag inte så mycket garn. En plastback bara
När yngsra dottern gick på folkhögskolan så hade de insamling till Afrika nånstans. Så när jag skramlat ihop allt garn så blev det en stor sopsäck + en konsumkasse.
Men det var efter stor beslutsångest.
Idag saknar jag inte det ens!
Däremot har jag massor med tyger! Det är bra att ha

Visst är det bra att ha! Idag hade jag dock tur, hittade slutsålt garn i affären… 
Ja det måste var en stor lycka: att hitta utsålt garn!

Jag håller med dig SusanneKs, det är så ljuvligt att bara hålla i vackra garner. Man är ju helt barnslig. Jag köper garn ett och ett ibland för jag virkar kattleksaker av dem, men annars så köper jag helst 500 g eller mer av samma sak så jag kan göra något lite större.
Just nu har jag nog bara 2 plastbackar och en IKEA-påse med stickgarn och 2 påsar med virkgarn.
Sajtvärd för mitt eget liv
100 kilo gar, det låter som en dröm. Saknar själv plats, är mycket trångbodd så trots att jag bara har lite garn så välter sakerna över mig i lägenheten (2 rok på tre pers i innerstaden, 1800-talsboende)..
500 gr garn, då blir det givetvis nåt större som en kofta eller tröja, men vad det kostar…Att sticka av njutgarner är ren lyx, men vilken lyx!

#13 önskar jag hade större jag med, vill ju ha plats med egen hörna där jag ska ha garn osv. Slippa knö ner alla garn i plastbackar under sängen.
Ska som tur är flytta till 2:a snart. (Just nu sitter vi 2 vuxna och 2 katter i en etta med kokvrå, är det 1700-talsboende det då? haha)
Jag har ungefär två kilo ullgarn som ligger och väntar på att bli använt. Jag köper alltid härvor om ett hekto, och senaste året har det nästan bara blivit olika grå nyanser, som jag växtfärgat till gula och gröna färger ^^

I husbilen har jag några kilo ullgarner och i flyttkartonger fulla, både med syntet och ull.
Plus minst 1 låda med vävgarner. Dessa kommer jag att sälja ut när jag kommer tillbaka till Sverige om ca 2 år.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Hamstar allt som har m handarbete o pyssel att göra, tur att jag fått ett eget rum nu…måste bara skramla ihop pengar till en massa hyllor. 
Garn köper jag när det är extrapris el jag ser ngt oemotståndligt. Har inte köpt så mkt de sista 10 åren. Har stickat lite o har använt av mitt gamla lager från 80-talet när jag var som mest aktiv. Svärmor var en proff handarbetare (broderade o stickade) så jag övertog allt när hon dog -95. Nu har jag dock stickat upp det mesta av garnerna då jag ska på julmarknad o sälja sockor.

Vilken rolig tråd!
Jag hamstrar både garn och tyg :D Just nu har jag "köp-stopp" på garn då jag inte har någonstans att ha det, enligt sambon 
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
Exakt- enligt sambon, ja! De fattar inte alltid poängen med att ha ett rejält, skamlöst garnstash. Kan man nånsin förklara varför man blir vild och glansögd av att klappa dyrbara garner?
De borde ju bara tacka o ta emot…när man blir vild o glansögd, menar jag…

Ja, vissa människor blir ju lyckliga av att äga en massa par skor de inte kan gå i -då borde det ju minst sagt vara okej att ha en massa garn som man ju i varje fall kan få användning för 
#0 Usch, vilken fråga… Jag är inte bara garnhamster utan också pysselhamster och generell hamster. Jobbar på att bara vara garnhamster dock, eftersom det finns mer åtgång på detta. Har jag koll på garnerna? Tja… kanske till 75%. Resten ligger på konstiga ställen…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Denna lilla garnhamster har denna veckan utökat sitt förråd med över ett halvt kilo i olika kvaliteter. Det mesta är helt fantastiska kvaliteter och färger som inhandlades på den stora symässan i Borlänge dag. Lycklig över fynden, men plånboken klagar…

och denna hamstern gör av med ½ kg i veckan…. mina förråd sinar 

#23 Vira in plånboken i ett nystan så håller den sig säkert tyst och fin och slutar klaga,

#23 Vira in plånboken i ett nystan så håller den sig säkert tyst och fin och slutar klaga. )
#26 Haha, varför tänkte jag inte på det?
Detta skall fixas omedelbart 

Sambon har sagt nej till garn nu så jag får lugna mig då jag har rätt mycket hemma nu! Hamster är jag oxå