Kinair, vad är det för material?

Det här Italienska garnet består av 76% Kinair och 24% Nylon och heter dessutom KINAIR, som ni kan se. Någon som vet vad kinair är för något? Bara ett Italienskt ord för något man redan vet eller ett nytt material? Jag har då aldrig tidigare stött på det.
Måste ta reda på det här…….!
Kinair? Aldrig hört talas om.
Hoppas någon anna vet, så får jag också veta 
Jag googlade och hittade bl.a. detta på en auktionssajt.
_Description
Gorgeous Green Filatura Di Crosa Kinair Mohair Made in France Gorgeous vibrant green SuperSoft and lightweight 3 - 4ply yarn with that luxury fine goat hair !! - so, so soft and slightly fluffy 76% Fine Goat Hair , 24% Nylon 196m per ball !!! This comes in a plastic presenation box although it is slightly dented
Features
Knits on 2.5 - 3.25 mm Hand wash This luxury yarn knits up beautifully and yarn goes a long way !! Enough for a sumptuous jacket, cardie, bolero, shrug etc_
Alltså
76% fint gethår
24% nylon

Kinair låter ju i varjefall tjusigare än gethår 
Intressant att få veta.
Sajtvärd för mitt eget liv
Det finns andra namn på fint gethår:
kid mohair (vanlig mohair är lite grövre)
cashmir
pashmina

#3 Å, tack snälla för hjälpen! Googlade också men hittade inget då.
Ja det är verkligen lätt och fluffigt! Och supertunt. Jag fick många olika nystan med mohairgarner av en bekant och det låg några såna nystan med i påsen. Jag var tvungen att ta tre (3!) trådar av det garnet tillsammans för att det skulle bli lika tjockt som de andra. Så otroligt tunt och fint. Och i sjalen jag virkat in dem i är de som en siden rand, alldeles mjukt och lent.
Gethår minsanna! Vad kul! Tack SussaneKs!

Är kinair hår från någon annan sorts get än angorageten som ger mohairgarn, eftersom angorakaninen ger angoragarn? Eller är det ett varumärke?
Det vet jag inte. Cashmir är underull som kommer från en särskild sorts get. Ju yngre get desto tunnare hår.

Är cashmir-geten en speciell slags getras eller är det samma som angorageten?
Kidmohair kommer väl från unga angoragetter?
Ja, Kid mohair kommer från de unga angoragetterna, det är finleken på håret som avgör. Man kan spinna av angorakaninens päls och även av angorakattens. Namnet angora betyder bara att de härstammar från Ankara i Turkiet
Cashmirgeten är en annan sorts get än angorageten. Jag har sånt lyxigt garn hemma. Just idag fick jag en tuss underull av cashmir, den är köpt från Iran. Täckhåren är ganska grova och känns helt annorlunda än den supermjuka underullen.