Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettpyssel-heminredning
Läst 5442 ggr
Greddelin
0

Sy skötväska?

Min syrra önskar sig en skötväska och jag undrar om jag kan sy en åt henne. Tyvärr vet jag inte riktigt vad man ska tänka på! Någon som har barn som har tips på utseende, storlek, material, antal fickor och fack osv som har lust att dela med sig?

Om någon här sytt en skötväska eller vet var det finns gratismönster så tar jag tacksamt emot tips!

isnornin
0

Jag har INTE sytt skötväska, men om jag hade gjort en så hade jag velat att den såg ut så här skötväska, jag tycker att locket till väskan är fiffigt, att man kan ha det som underlägg när man byter på barnet och väskan är stor så man får plats med allt! ( ombyte, blöjor, tvättservetter, salva, nappflaska/mugg;)

MVH Isnornin

Greddelin
0

Ja jag har tittat på den! Men jag blev fundersam, är det verkligen bra att dyna och väska sitter ihop? Vill man ha allt över barnets huvud/mellan sig och babyn? Vill man inte kunna tvätta den för sig?

isnornin
0

man brukar väl lägga en handuk under barnet;) Man kan ju göra en knytanårdning mellan dyna och väska..

MVH Isnornin

Greddelin
0

Då måste man ju göra plats för en handduk i väskan också? Just nu känns det som om det får bli en lös dyna med skön yta istället.

Pialinn
0

Gör dynan så du kan vira den runt väskan. Kanske Fästa ihop med kardborrband.

Gör en ficka på gavlarna oxå, kanske med ett snöre så man kan dra ihop den och låsa det med en "plutt".

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!