Mina amigurumis
Tänkte skapa en bildtråd där jag presenterar mina amigurumis! :)
Första bilden --> Musankan Ragnar, som är min allra första amigurumi. Blev färdig i söndags.

Andra bilden --> Grisen Gunnar, som är min andra amigurumi. Blev färdig idag! :)
Gulliga
!
Jag tycker oxå det är roligt att virka amigurumi, har inte gjort så många men några har det blivit.
Vilka söta :)
Men gör man dessa efter mönster eller liknande?
Vad har man dem till? Är alla nyckelringar?

#2 Tack! :)
#3 Jag har gjort mina efter mönster ur "Virka amigurumi" av Mia Bengtsson. Går att beställa på nätet :)
Grisen har jag som nyckelring då den blev såpass liten. Musankan har jag som prydnad.
Aha, men man kan ha dem till lite vad som helst då, prydnad, gosedjur mm? :)

#5 Ja, man kan ha dom som dom är (dvs gosedjur ;P), prydnad, mobilsmycke, nyckelring etc. Bara fantasin sätter stopp 

#4 Mitt bibliotek har haft den goda smaken att köpa in just den boken och jag står högst upp i kön när den väntas in den 17:e. :)
Amigurumi är ju hur stort som helst, tror att jag har 200 favoritlistade på Ravelry. Jag har börjat virka en marsipanfärgad tax, den är halvfärdig.
Vad använder du för garn till dina amigurumisar Bella?

#7 Vad skoj att du intresserat dig för amigurumis!
Det är superkul faktiskt!
Jag virkar med olika garner varje gång
Jag tar det som finns hemma så att säga
I stort sett alla garner går att använda, bara att välja o vraka 
Mias favorit själv (hon som skrivit "Virka amigurumis") är alla sorters akrylgarn, då det är bla billigt, går att forma som man vill och finns i en hel djungel med olika glada färger.
Så det är ett tips att använda sig av- akrylgarn 

Dom är ju för söta, amigurumisarna. :)
Akrylgarn låter som en bra idé. Det borde ju vara lättare att virka med än bomullsgarn.
Har man lite form-och virkänsla så skulle man säkert kunna konstruera sina amigurumis själv och virka dem på frihand.
på Lionbrand finns gratisbeskrivningar till virkade små figurer. Engelsk text, gratis medlemskap krävs.

Fler amigurumis som blev färdiga för några dagar sen 
Sköldpaddan Sigge -->

En fördel till med akrylgarn: Det kan vara lättare att få tag på än ull och bomullsgarn, för oss som inte har en garnaffär på stan. Akrylgarn kan finnas i t ex större livsmedelsaffärer ibland.