Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettsömnad
Läst 10937 ggr
dara
2

hemmagjorda julklappar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det någon som har förslag på vad man kan göra för olika hammagjorda julklappar? jag är en totalt urfattig student men ville ändå ge mina nära och kära julklappar…

alla tipps till mäniskor är välkommna och även saker man kan göra till katt hund och masvin skulle uppskattas då detta dinns i släkten

mamma sover med min katt då ingen ser, annars påstår hon sig vara alergisk…

Wiizy
0

ämm, hahahah, påstår hon sig va allergisk å sussar med den? ;) *fniss*

jahapp, till marsvin :P Du kan alltid snickra ihop något hus, eller kanske en bro eller nått roligt. :P Marsvin uppskattar ju nästan allt(iallafall mina.) katt, går ju o sy någon slags leksak..

ämm… mamma får ett kort av mig. det är rätt kul att pyssla med, man kan ju ha vilka kort som helst! mormor får antagligen samma sak fast olika mönster. ^^  Fast iof. behöverm an ju ha det man vill inreda korten med, så det kanske inte är så billigt, jag har ju sedan innan ;P

parsley
0

Marsvin är livsnjutare. Ge dem något gott att äta. Vetekli eller vetegroddar från livsmedelsaffären eller lite grönsaker skulle de säkert uppskatta. Annars kan du kanske snickra ihop ett hus till dem. Kolla på loppis om du kan hitta någon bra trälåda att använda. Annars fungerar hopfällbara plastbackar bra som hus till marsvin.

Min hund älskar allt som går att äta. Det brukar finnas "lösgodis" för hundar / hundkex odyl i djuraffärer och en del mataffärer. Inslaget i massor med papper så får vovven något att pyssla med. Har du några udda strumpor kan du vira en hundgodis i tidningspapper och lägga den i strumpan, så kan hunden ligga och tugga sönder strumpan och ha det riktigt trevligt en stund.

Hemlagat julgodis kostar inte så mycket att göra. Det kanske kan vara en idé.