Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettsömnad
Läst 2968 ggr
[SusanneKs]
0

Hur knäppa vändbar väst?

Mitt tyg är olika på båda sidor och jag vill sy en vändbar långväst. Jag ska bandkanta alla kanter. Helst vill jag att styckena ska mötas kant i kant framtill. Det passar inte med knapp och knapphål. Vad mera kan man hitta på?

CoolCat-1
0

Knapphål på bägge sidorna och sätta in två snygga knappar som hålls ihop med ett band….  O-----O  om du förstår…

Sen finns det såna där fina "krumelurer", har tappat namnet, men nåt franskt är det…Kordiljonger? Naaaaa…men det skulle du kanske kunna sätta på bägge sidorna…..

Lycka till och skicka en bild på hur det blev!!!

parsley
0

Hyska och hake?

Knäppöglor av band eller tränsade knäppöglor och en knapp på varje sida av tyget?

Knäpp västen med hjälp av en brosch av något slag. Nu för tiden är det ju modernt med stickade eller virkade broscher, ev kompletterade med pärlor som bara har en säkerhetsnål på baksidan. Om man vill kan man säkert sy en brosch av något slag också och sätta en säkerhetsnål på baksidan. Handgjorda broscher är ju både dekorativa och relativt lätta att göra. Dessutom kan de göras ganska stora så de fyller bättre än en traditionell "smyckesbrosch"

CoolCat-1
0

Agraffer var det!!!! Kom just på det! Flört

[SusanneKs]
0

Tack snälla för de fina idéerna. Jag vill inte ha lösa delar som kommer bort (för mig i alla fall), men tränsade öglor plus kappar kan vara en bra utgångspunkt. Knäppningen ska vara diskret, mitt handvävda hellinnetyg i mustiga färger är det som ska framhävas.

Plagget ska vara klart i maj, hoppas att det ska funka.