Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettnålbindning
Läst 7697 ggr
kanin
0

Vad gör du ?

Vad gör du för textilhantverk nu?

kanin
0

Jag håller på att brodera en häst tavla till min dotter på 6 år.

leja
0

Håller på med en ängel i korsstygn. Verkar ta en evighet, men blir nog vacker.

Vad ska man ha som signatur tro?

[SusanneKs]
0

Jag trasslar upp bomullsgarn, virkar halsband med glaspärlor och smygmaskteknik. Sen har jag dåligt samvete för allt som jag borde göra.

konichiwa
0

Jag stickade färdigt ärmarna på min arantröja idag. Har just tvättat dem och de ligger mellan handdukar för att få bort överflödigt vatten nu. Ska spänna ut dem till rätta mått om en stund och imorgon när de torkat virkar jag ihop den.

Tjoho vad kul att den blev färdig så fort! Det har bara tagit ca 4 veckor eftersom jag varit sjuk i nåt elakt virus och inte orkat nåt annat än att sticka.

Jag hade inte räknat med att kunna använda den förrän nästa vinter :-)

Ska lägga in en bild när den är klar!

HappyCatMeows
0

Jag stickar på en spetssjal i alpacka. Sedan har jag en basker att Fästa trådarna på innan leverans till mottagarna. Ibland tar jag upp mitt korsstygnsbroderi, Elvis Presley i sepia, och gör några stygn. ;)

irode
0

Jag har en jacka i nunofiltning på gång. Merinoull på gasväv.

Mammzing
0

Mormorsrutor till en filt till mitt första barnbarn som kommer i sommar. Sen är det som vanligt mattrasor, batikar just nu gult och remsar.

Evahelene
0

Virkar en fotboll - skulle vara i Havanna men jag använder acrylgarn.

Har precis stickat klar en golvkudde i Soft Cotton, ska bara sy en innerkudde - och försöka bestämma mig för vilken fyllning jag ska ha Obestämd

Ja, och som vanligt har jag några grejer som ligger o väntar….

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Thyra4
0

Har just köpt en begagnad stickmaskin och har stickat på "metervara", och tovat i tvättmaskinen. Det skall bli en jacka.

Anthka
0

Åh det är mycket det, två par vantar, ett par muddar, en huva, en prototyp till korsett, en tröja, ett gäng förvaringspåsar, en mantel…. (tror jag fick med alltFlört)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ariel61
0

Stickar en sjal för kyliga sommarkvällar ( såna brukar vi ju ha många av Glad )

Syr en stor julduk i korsstygn, påbörjad för ca 2 år sen!

vickan1976
0

Jag syr ett par flickbyxor, 2 mamelucker och 2 singoallaklänningar.

TottsiGirl
0

Jag håller på med en stickad tröja, just nu bara krage, luva och 1 ½ arm kvar hehe..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ceciliaolucifer
0

Jag håller på med ett sovkrypin till illrarna som inte blev färdigt, eller håller på. Bör hålla på :)

Hustigern
0

Strumpor med början i tån och flätmönster. Och mössa i tvåändsstickning. Sen ligger det ett par projekt i träda som väntar på nästa inspirationsvåg….

attvaraellerintevara
0

Många projekt på gång… prövar på att sy en mössa och tummevantar av vävt och tvättat ylletyg, detta ska också nåltovas på.får se om jag får godkänt …?Astrid/Birgitta.

konichiwa
0

Jag hoppas på bilder på alla fina saker ni gör!

trollet60
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par veckor sedan maskinbroderade jag en bonad, som jag gav till en svåger som fyllde år.

Ett skoterkapell håller jag på att laga lite, blixtlåsbyten och nya rutor.

I soffhörnet har jag lite strumpstickning på gång, det kan vara bra att ligga lite före till barnbarnen inför nästa vinter.

Saintpaulian
0

Jag har börjat brodera på min stramalj äntligen, som jag skrivit om innan.

mammsans
0

stickar på min dragspelsmössa :D

mammsans
0

dubbelt…

TottsiGirl
0

Jag har tillfälligt lagt tröjan åt sidan och nu är det ett par tumvantar på G.. Får vi se om ja kan lyckas..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[SusanneKs]
0

Har gjort färdig en åkpåse till en liten docka som jag virkade för 27,5 år sedan. Jag använde det syrafärgade garnet som bättrades på i mikrovågsugnen plus en ljusblå rest.

Åkpåsen började som möbiusband och sedan jobbade jag på känn och fixade efterhand.

MimmieM
0

Jag broderar en tavla som föreställer ett par viskande flickor och stickar ett par strumpor på beställning

Carpe Diem

Ariel61
0

Provlapp med tvåändstickning. Det gav mersmak så jag ska Z-spinna ull och sticka ett par halvvantar med "krus". Hmmm, låter som ett lååångt projektObestämd

essut50
0

Håller på med mina stickade "kattungar" med kattmynta i..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MimmieM
0

Det ser ut som små lejon :)
- Jättefina!

Carpe Diem

essut50
0

Tack, om man tar bort halsduken så ser dom ut som katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

majkatt
0

Just nu försöker jag komma på hur jag ska göra ett etui till mina stickgrejor (stickor, sax, måttband etc).

Agda
0

Spinner och stickar en röd sjal av merino får.
Också spinner jag av angora (kanin), och ska sticka en halsduk, ett par vantar och en mössa av det.

majkatt
0

är det nån som har nått tips om mönster till sydda etuin

Ariel61
0

Nu är min stickade jättesjal klarSkrattande. Passar bra för nu snöar det igen!

Fjaellmor
0

Lär känna min nya symaskin och som vanligt - återbruk

Skrattande

Just nu vantar till storsonen av en feltvättad Oskyldig lammullströja och en fleecefilt…

/Fjällmor

parsley
0

http://www.damm.se/bokklubbar/start.asp?dp=document&doc=206

#31 Bokklubben skaparglädje har ett till virknålar som du kan utgå från.

http://www.wikihow.com/Sew-a-Knitting-Needle-Roll-Up

En beskrivning på engelska till ett stick-etui.

Googlar du på stickväska så får du upp länkar till en del bloggar med sydda stickväskor. En sådan väska kan både ha fack fack för stickor och utrymme för garn.

Igår kväll bestämde jag mig för att repa upp det jag hittills gjort på mina mönsterstickade vantar som jag stickar efter en beskrivning från Ester Bondessons stickbok från 1940. Jag stickar dem i natursvart lönspunnet ullgarn som jag köpt av en fårägare och gulgrönt garn växtfärgat med äppelbark.

Boop
0

Stickar en halsduk/sjal i godisfärger med stickor 12! Samt gör det sista på en mössa med Quick Knit och en halsduk i samma teknik. Görkul!

vickan1976
0

Jag skissar på en barnkollektion i linnetyg med förklädesklänningar och mamelucker, med spetsar, broderi och virkade blommor som dekoration. Vet inte om den blir verklighet, men ska prova sy upp några plagg.

Fjaellmor
0

Återbruk igen Cool en överraskning till min mor som kommer på besök till veckan. Vad kan jag inte skriva än av förklarliga skäl… Hoppas den blir så bra som jag tänkt den!

Skrattande

/Fjällmor

AutumnWicca
0

Just nu har jag igång:

* kusinens studentklänning

* väver kuddvar i en skoluppgift

* stickar en tröja till fästmannen

* nålbinder en mössa och en sjal

Oj, vad mycket det ser ut när man skrivet upp det sådär Oskyldig

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Rita-M
0

Ja nu har jag börjat på den virkade dopklänningen igen

parsley
0

Funderar på hur många varv en tumkil har och om jag och Ester Bondesson har samma uppfattning om det. Ska jag fortsätta med Esters vantar från 1940 eller plocka fram ett modernare Diagram? Poängen med Esters vantar är att de har dubbla timkilar. En över och en under tummen. Dubbla tumkilar har jag inte sett någon annanstans än i den boken.

Dior-Leia
0

Just nu håller jag på med en mössa som är på beställning Glad

hemskapat
0

Jag har som vanligt ett flertal projekt på gång! Storfavoriten är mobiltelefonfodral i Lovikka, se bifogad bild! Nu ska det bli en vår/sommar kollektion i bomullsgarn.

Agneta på hemskapat

Rita-M
0

Det var häftigt

leja
0

Kul ide. Har hört att mobilen kan sluta fungera om den blir för kall.

Vad ska man ha som signatur tro?