Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettstickning
Läst 5967 ggr
HappyCatMeows
0

Var köps Kauni-garn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar verkligen Kauni-garn. Har köpt det via nätet från Danmark och Garnkorgen. Finns det inga fysiska butiker (helst Sthlms-trakten) som säljer Kauni?

Imasy
0

Om de inte har hemma på lager kanske de kan ta hem åt dig?

HappyCatMeows
0

Det hade inte varit några problem om Kauni tillverkades/importerades av någon av de stora distributörerna på svenska garnmarknaden.

Kauni tillverkas i Estland och jag tror att det är en dansk firma som har försäljningsrättigheterna här i Skandinavien. Otroligt vackra färgkombinationer är det i alla fall. :)

HappyCatMeows
0

En länk kanske kan vara av intresse :)

Kauni hemsida

konichiwa
0

åh vilka vackra garner!

#3 Men man kan inte köpa eller ens få veta pris från den sidan :-(

Garnkorgen ska jag prova, blev så sugen nu när jag kommit igång att sticka kan jag inte sluta!

Nu har jag tittat på deras sida, jag kommer att ruinera mej men vilka underbara färger!!

Här är länk:  garnkorgen

ingrid-in-sweden
0

www.2knit.se i Göteborg har Kauni.

HappyCatMeows
0

#4 Jag tror att det mer är en inspirationssida för stickare samt att man kan logga in som inköpare.

Garnkorgen är verkligen ett paradis för garnälskare! Men åh vad jag önskar att plånboken vore rejält mycket tjockare när jag ska till att handla. Noterade att Kaunigarnet gått upp med hela 15 kr/nystan sedan jag sist var inne för någon vecka sedan. :(

HappyCatMeows
0

#5 Tack för tipset. Tyvärr lite långt att åka från Sthlm till Gbg för att spontanhandla men väl värt ett besök nästa gång jag befinner mig på västkusten.