Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etiketttovning
Läst 7516 ggr
[Driva]
0

Nåltovning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte idag ett litet kit för att tova med nål och har nu gjort två rätt fula får :D

skruttfia
0

*haha* Såntdär kit har jag också köpt, det var det som fick mig att falla för nåltovning. Och de där fåren blir så söta <3

PaulaW
0

Det måste ju börja någonstans…

Fåren är väldigt söta.

[Driva]
0

Tyckte det var ett bra sätt att börja, man fick nål, ull och beskrivning.

Får leta efter andra saker man kan tova också, så det inte bara blir en miljon får :D

skruttfia
0

Råttor! ;D

Sara
0

#3 Vart köpte du det kitet?

Sara

parsley
0

http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS760&OPT=*SL&LVL3=KITS

Panduro har ett set med nålfiltade får.

Mer inspiration finns i böcker t ex

Tovning med såpa och filtnål av Neuschütz, Karin

Ulliga gulliga hundar : skapa miniatyrhundar med nålfiltningsteknik av Sinco / Nagakubo, Nobuko

Kul med ull av Antoniazzi, Björg E

Kolla på biblioteket, bokhandeln eller internetbokhandeln, eller ev Tradera. I en del av böckerna kombineras vanlig tovning och nålfiltning.

I ICA-kuriren finns en beskrivning på en tovad vovve.

http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200709/24/20070924143507_Icak925/20070924143507_Icak925.dbp.asp

Sara
0

Ska nog ta en tur till Panduro i morgon. Skrattande

Sara

HappyCatMeows
0

Det där settet med får höll jag också i handen i höstas. Men insåg sedan att jag redan har för många oavslutade pysselprojekt. :(

dara
0

för alla er som aldrig nåltovat… PROVA… men var beredd med lite plåsterFlört

dara
0

med nål och hår får man gyllene får

HappyCatMeows
0

Ska man köra med en nål när man är novis eller är de där handtagen som håller fler nålar effektivare?

[SusanneKs]
0

#11 Det lilla jag har gjort har varit med en nål, det har bara varit för att Fästa ihop redan tovade detaljer. Naturligtvis går det fortare att tova större sjok om man jobbar med flera nålar i grupp.

Men var försiktig! Rikta aldrig nålarna mot någon del av dig själv. Använd alltid ett bra underlag. Nålarna är VASSA och har en HULLING, så det kan bli illa om du skadar dig.

dara
0

#11 jag kör alltid bara med en nål, tycker det blir bäst och man skan styra ullen mycket bättre

Hobbylotta
0

Jätte söta får..om ni vill bli inspirerade av tovning kan jag rekomendera ett tovningsforum på nätet  www.tovning.nu   mycket trevligt, just nu så har man startat upp en tävling/röstning för att hålla inspirationen igång. Kika in där. För där kan man även ställa frågor runt allt som har med tovning att göra och det är gratis att gå med..gör det du me

MVH/Hobbylotta

www.tovning.nu

HappyCatMeows
0

Tack så jättemycket för länken, har alltid velat arbeta med ull. :)