Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettbroderi
Läst 6838 ggr
primavera
0

FRITT BRODERI

hejsan! har nog aldrig tyckt att mönster varit något för mig. syslöjden hankade jag mig igenom.

så en dag fyllde jag 40 år och fick en present av min svägerska som givetvis är syslöjdslärare

nu undrar ni kanske vad jag fick,  jo! en kurs i fritt broderi  med Pian Bates

det blev en full träff! inga mönster, föll för det direkt

PaulaW
0

Vilken underbar present! Sådant vill man ha. Det skulle jag jättegärna vilja gå. Har broderat fritt ändå men det finns ju massvis att lära sig.

Ewerhof
0

Jag är heller ingen fansast av färdiga mönster. :)

Det blir så mycket mer spännande om man själv kan överaskas under resans gång, liksom.

hejbe
0

Ja visst är det vansinnigt roligt att brodera fritt!?

Jag är medlem i Broderiakademin och det är så himla inspirerande och kul…

Ewerhof
0

#3 Vilken inspiration att bara titta på dessa vackra broderier! Verkligen både roliga och vackra. :)

Frualbertsson
0

Någon som har lust att visa något som är fritt broderat? =)

hejbe
0

#5 Jag har lagt in några "fria broderier"  inne på mitt fotoalbum nu!

Gå gärna in på Broderiakademins hemsida, så får ni se massor av Fritt Broderi!

sisan881
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Har lämnat en bild och en kort beskrivning under "Annat än korsstygn?"

Fria broderier kan man ju göra på massor med olika sätt, men detta sättet tycker jag är kul. Sen broderar jag gärna fritt i och med ull.

Skickar med bilden här i alla fall.

parsley
0

Det har kommit en ny bok om Fritt Broderi Boken heter Broderi lust & välbehag. Boken är mest att se som en inspirationsbok om fritt broderi och innehåller inga färdiga mallar att kopiera, utan det hela bygger på fritt skapande. Boken är skriven av Bates, Pian , Blixt, Kristina

Information från Bokus 

http://www.bokus.com/b/9789176947586.html?pt=search_result 

Bandtyp: Danskt band Förlag: Isaberg förlag (2008) Upplaga: 1 Språk: Svenska Artikelid: 9789176947586 Leveranstid: Skickas normalt inom 3-6 arbetsdagar 179:- (168.87 kr exkl. 6% moms)

Beskrivande text …en ny broderibok som vänder sig till alla med ett lustfyllt intresse för broderi vare sig du är nybörjare eller van brodös

kaisakavat
0

Så fina skapelser! Jag var jätteduktig på att brodera förr i tiden. Numera har jag endel motorikproblem. Syr kläder istället.

En dröm är att fuska i "käddesign" och kombinera broderi/virkning, m m med sömnaden.. Då krävs tålamod för jag vill att det ska bli fint, inte nåt slarv (tålamod med de elendiga händerna alltså).

Vi får se var det landar.

Emea67
0

Oj oj oj vad jag blir inspirerad och börjar väcka en gammal dröm jag haft men tiden, tiden räcker inte riktigt till. Vad tiden går till annat när man fått barn men nu är de lite äldre så jag kanske ska ta mig tid och börja skapa igen.

irode
0

Kanske lite mera inspiration finns här http://www.bettinaandersen.dk/

och kanske här http://www.hannework.dk/

:-) Inge