Vad heter tygstycket
Jag skulle behöva heta vad en slipslikande sak heter. Har haft en professor som hade det ofta på sig vid föreläsningarna. Det är som ett brätt band (kasnke 3cm), det såg ut att vara väft i något grövre material och hade fransar i vardera ändar. Jag kan inte minnas om han hade den knuten eller om man använde ett speciellt spänne.
Färgena o mönstrena kändes lite samiska.
ÄR det någon som vet vad jag menar? Skulle vara tackasm för vika förslag som helst så jag har något namnt att börja googla på för at leta upp det jag söker.
Bandvävda band kanske?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Precis vad jag sökte =) Alalmej räddar dagen igen. Hur kan du ha koll på så många hantverk *imponerad*
För att jag är hantverksberoende :) Jag har vävt några band själv och jag har några bandvävar… Gissa om det tog tid att lista ut hur man skulle göra med dom… särskilt eftersom jag inte hade alltför mycket datatid då :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hehe =) Jag har själv gjort ett sådant band i blått o rosa (hur det nu kom sig eftersom jag inte gillade rosa när jag var yngre). Jag satt många timmarmed mitt arbete fastknuten i elementet mins jag =)
Hehe :) Jag gjorde också ett band i blått och rosa :) Kanske är en nybörjargrej :D
Väver ni banden med brickor eller bandgrind eller något annat?
Jag använder en bandgrind, har inte listat ut det där med brickorna än :)