STOCKHOLMARE !
Hej alla!
Har inte tidigare varit på detta forum. Läste runt lite och blir inspirerad av allt ni skriver.
Undrar om ni kan hjälpa mig. Jag bor i de norrbottniska obygderna och har rätt svårt att få tag på fina tyger. Ska till Stockholm i januari och undar nu:
Kan någon tipsa om bra tygaffärer och ungefär var de finns? Inte svindyrt, och det ska vara tyger till klädsömnad, inte heminredning.
Tacksam för hjälp.. uppdämd kreativitet vänta på att få sitt utlopp!! 
/Maria

Tygverket på Södermalm har förvisso möbeltyger, men tyger för klädsömnad också!
Väldigt mycket tyger, kort sagt.
http://www.tygverket.se/index.php
(På deras hemsida finns bl a karta)

Välkommen hit. Hoppas vi får se mer av din klädsömnad.
Här är några tygaffärer i Stockholm, som jag kan komma på.
Karmosin ligger på Östgötagatan 83, T-bana Skanstull
Textilcentrum ligger i Sundbyberg
Tygvaruhuset Kilotex har två butiker, en i Sickla och en i Veddesta.
Simbra siden ligger på Upplandsgatan 24, T-bana Odenplan.
Ohlssons tyger Sveavägen 34.
Dollys tyger, Norrtullsg 21. Saknar hemsida.

År du på Södermalm kan du även passa på att går förbi 10gruppen - tror att de också säljer tyg som metervara!
http://www.tiogruppen.com/sv/Besok-oss/Kontakt-/1.aspx

Ni är ju helt UNDERBARA!
Bara de glimtar jag ser på affärernas hemsidor gör mig febrig och jag börjar allvarligt överväga att flytta! Borde ha ställt mig i bostadskö för kanske 20 år sen då, förstås.. Hm..
Kanske måste jag i a f börja med att förlänga min Stockholmsvistelse för denna gång.
Tack igen!! 
Idag har jag varit i ett par tygaffärer med bra urval och priser som man kan ha råd med.
Den ena är i Sundbyberg som parslay har tipsat om. Jag har hört att den inte är riktigt detsamma som den var en gång, men det finns mycket att välja på och väldigt varierande urval. Ytan är jättestor.
Den andra hörde jag talas om nyligen. Vi har bara några få tygaffärer kvar i Täby, förr fanns det mycket. Men den här nykomlingen var alldeles fantastisk. Kunnig ägare och helt underbara tyger! Den kommer jag att gå till när jag vill ha något extra. Priserna för silke och annat godis är förhållandevis låga. Hon köper in själv från fabriker. Symaskinsgrottan ligger alldeles nära och där finns det mycket sybehör.
Öppettider tis-fre 11.00 - 18.00
SusanneKs - Tack!
Kollade hemsidorna. Kommer troligen att åka till Sumpan.
Blir ju alldeles till mig av tygerna i Täby-affären. Så vackra! Tyvärr är de nog för dyrt för mig överlag - åtminstone till att börja med - och jag skulle nog bara bli olycklig över det ifall jag åkte dit.
Ändå är det väldigt bra att veta om dem. Det går ju att beställa över nätet därifrån också!