Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettstickning
Läst 5938 ggr
TottsiGirl
0

Tomte och Alan Dart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De senaste har ja börjat sticka mycket smådjur och mjuka leksaker och jag tycker det är hysteriskt kul och väldigt lärorikt. Så jag tänkte dela med mig av min senaste skapelse en Swedish Jultomte från Alan Dart. För övrigt kan jag varmt rekommendera Alan Darts hemsida http://www.alandart.co.uk/ där finns det massa fantastiska mönster på olika djur och mjukisar. Man köper dom lätt via paypal och får sedan ett pdfmönster.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

vickan1976
0

Vilken söt!

HappyCatMeows
0

Aa men så nuttig!

Jag gjorde en hel armé Dart-nissar för ett par år sedan, då när bilagan med mönstret fanns med i Simply Knitting. De blev otroligt uppskattade gåvor. :D

Bella-R
0

Naw, vilken söt liten tomte!

Skulle oxå vilja testa o sticka ett litet djur, men det låter väldigt avancerat. Är det svårt?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

TottsiGirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker inte det är speciellt svårt det kan ju vara lite knöligt och smått ibland. Men behärskar man räta, aviga, öka och minska så klarar man det fint..

Sköldpadda denna var den första figur jag testade att sticka :) Finns mycket gratis mönster på internet på små och större figurer om man inte vill köpa mönster i början.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Bella-R
0

#4 Men herrejösses va söta! Kyss

Duktig du är!

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

parsley
0

Alan Dart är verkligen helt fantastiskt skicklig.

http://www.lionbrand.com/

På lionbrand finns en del gratisbeskrivningar på stickade och virkade djur. Beskrivningarna är på engelska, men de brukar vara tydliga och lätta att förstå. Lionbrand kräver gratis registrering. Sök på toy på deras hemsida så får du upp både stickade och virkade små sötnosar. Vill du bara ha stickade så skriver du knitted toy.