Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettsömnad
Läst 2563 ggr
virkmaja
0

Kviltning

Jag har just fastnat i kviltträsket, tycker att det hur roligt som helst att pyssla omkring med en massa tyger. Ska nog redan i detta nu sätta mig och skära till lite nytt :)

Tezza
0

Å här kommer en som inte vet vad kviltning är?

virkmaja
0

lapptäcksteknik, fast mer mot den amerikanska varianten med motiv…

Tezza
0

#2 Aha ok tack för ditt svar

kickelina66
0

Här är en till som är kviltberoende. Skulle helst inte vilja jobba utan bara sitta vid symaskinen

Pysselstina
0

Även jag är fast i Lappträsket! Men det är inte olagligt, inte fettbildande och skadar inte dina nära och kära, (om du inte glömmer nålarna i dina alster) så jag lappar på!

Pysselstina

Mammzing
0

Läste i Expressen att stickning var bra mot depression. Vi som är inne på den här sajten har kommit en bit till på väg. Allt vi pysslar med är bra mot depressioner och nedstämdhet. Kan ses som tempoväxling i livet. Man borde kunna få sånt här på recept.

Kviltning är bara så skoj det ochså. Önskar att dygnet hade fler timmar. Fast jag har textil som en del av mitt jobb så vill jag mer och mer.

Pysselstina
0

Jag läste en artikel i Leva för et tag sedan. Vi mår bra av att arbeta med händerna och skapa något för att det är det som vi har gjort sedan urminnes tider. Detta handlade oxå m stickning har jag för mig… samma artikel kaske? Frigör en hel del endorfiner hos mig. Jag arbetar som textillärare och försöker dagligen få elever att föstå vitsen med att skapa med händerna men det är svårt faktiskt. Det går för långsamt, resultatet blir inte perfekt och så går det inte att radera misstagen med DELETE-knappen heller! Suck!

Pysselstina

Mammzing
0

Som allt annat här i livet, inget kan man deleta med nån knapp.

PaulaW
0

Men samtidigt är ju misstagen så tydliga att man kan lära sig av dem. Tydligare än vad de brukar vara i livet.

Pysselstina
0

I textilslöjden syns misstagen så väldigt väl, i hemkunskapen däremot äter eleverna upp sina…Tungan ute

Pysselstina