Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettnålbindning
Läst 2250 ggr
korseett
0

korsetten i textiltankar

Hej alla textilvänner!

Jag är ny på forumet och tämkte presentera mig lite. Jag både broderar och syr men det går i vågor. Jag har flera broderier som visst aldrig blir färdiga men jag hoppas att de nu kommer att bli om inte färdiga men iallafall fortsatta på. Jag tänker inte köpa nåt nytt nu utan göra färdigt istället.

Syr gör jag med. Mest gardiner har det varit men tidigare i år gjorde jag äntligen färdigt paradhandduken som jag påbörjade över ett år tidigare. Ett lapptäcke kan jag ståta med men kanske inte så välsytt, gjorde många fel. Ska nu snart sätta mig och sy grytlappar till julen och kanske vågar jag mig på lite lappteknik igen.

Att få väva är en dröm jag har och den dagen kommer när jag får plats för en vävstol. Jag kan tänka mig att både väva mattor, gardiner som löpare och annat kul. Jag har vävt en gardin när jag var 14 år och den blev riktigt bra.

Så det var lite kort om mitt textilintresse.

vickan1976
0

Välkommen hit!

virkmaja
0

hejsan! välkomen hit :) vävda gardiner??? vad coolt egentligen, har du några bilder på den?

såg att du är egen företagare. det blir jag nog till våren om inte livet vill nått annat med mig innan dess. blir en hantverksbutik, så klart :)

PaulaW
0

Välkommen hit. Det är roligt att medlemsantalet växer, detfinns mycket samladkunskap här. Mitt specialområde är egentligen vävning och har hft ett eget företag som dock inte lönade sig. Har kvar en vävstol som jaghoppas på att ha möjlighet att sätta upp någongång. Meditativ, kreativ och rolig syssla!

korseett
0

tack alla för välkomnandet!

#2 nej tyvärr har jag ingen bild på gardinen men jag kan se om den finns kvar överhuvudtaget. Farmor som fick den och hon har gått bort sedan länge.