Mattrasor
Är det någon som kan tipsa om någon leverantör på nätet som säljer mattrasor. Jag menar då någon som har en hemsida där man kan titta och beställa. De jag hittar har inga bilder och färgangivelser.
Och en fråga till. Om man ska virka med mattrasor vilken brädd på trasorna skulle ni rekommendera?
Tack på förhand.

Hur breda brukar mattrasor vara? 2,5 - 3 cm? Det enda jag virkat av mattrasor är en badrumsmatta av en fleecefilt och den klippte jag själv. 1 cm tyckte jag var lagom, alltså smalare än vad en mattrasa brukar vara.
http://www.blocket.se/vi/18570992.htm?ca=15_s
Hittade denna på blocket..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Lundins vävskedsfabrik har fina trasor och de skickar gärna färgprov också.
Det är nog bäst att få prover, vad som visas på en datorskärm är inte detsamma som verklighetens färger och tygkvaliteter.
Hur breda trasorna ska vara beror på vad de ska användas till och hur kraftigt grundmaterialet är. T ex brukar trasor av lakansväv vara 2-3 cm och av jeanstyg 1-1,5 cm. Många tycker att det är bäst att arbeta med dubbla smala trasor, det blir lättare att Skarva då