Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettsömnad
Läst 4912 ggr
Fiffilura
0

Laga symaskin??

Tog fram mammas gamla symaskin från 60-talet häromdagen. Den funkar sisådär… zickzacken funkar inte utan det är bara raksömmen. Men den funkade utmärkt till det jag skulle ha den till.

Sydde det jag skulle och gick sen ut till djuren en sväng, kanske 10 minuter… När jag kom in gick symaskinen av sig själv i HÖGSTA tempo. Jag slet ur kontakten, det luktade lite bränt… Lite senare provade jag att stoppa i kontakten och samma sak….

Fråga är om det är värt att laga symaskinen. Det är en gammal gedigen Huskvarna.  Var kan man laga den i så fall?

Xannadu
0

Jag tycker inte att det är värt att laga en gammal maskin. När du inte har stora krav på din symaskin så finns det hyffsat billiga maskiner att köpa som säkert är samma prisklass eller billigare än vad det skulle kosta o reparera din symaskin.

PaulaW
0

Jag kan tänka mig att det är svårt att få tag på reservdelar till gamla maskiner. Det bästa är nog att köpa nytt.

mamma-mu
0

Kolla först kostnaden, om det är en Husqvarna från 60-talet kan det vara värt att laga den, dom maskinerna är ganska tunga och stadigare att sy på än en billig nygjord.

TottsiGirl
0

Symaskinsförsäljare brukar ju kunna laga och serva maskiner, du kan ju alltid leta upp en i din närhet och göra en prisförfrågan vad som tar för att laga den, så kan du väga för och emot. Jag stormtrivs med min gamla maskin så jag hade nog försökt laga den om den gick sönder., om det inte blir helt tokdyrt.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."