Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikett: sömnad
Läst 5143 ggr
kajanus
0

sömnads beskrivning

Hej jag kanske ska presentera  mig lite är precis nybliven medlem här,lite bakgrundsfakta har gått 2 årig beklädnandstekninsk utb, sen 1 år i malung o lärt mig sy i skinn.nu har jag inte använt mina kunskaper på flera flera år.Känner mig lite ringrostig*L*

Men har fått för mig att jag vill sy handväskor,Har ni ngt bra tipps på gratis mönster/beskrivning på sånna nu menar jag inte typ kassar det klara jag av 'L*vad man kan ha som handtag osv….skulle va tacksam för alla tipps jag kan få mvh kajanus

PaulaW
0

Välkommen hit! Jag tror att folk har tagit lite semester, det händer inte så mycket här på sidan just nu, men ge dig till tåls, svaren kommer!

nelliots
0

Hej!

Att sy väskor är bland det roligaste jag vet. Att ta ett tygstycke och vika i tre delar och sy ihop två sidor så du får en väska med lock (blev det förståeligt) är ju det lättaste om man inte bara kör "kasse"-modellen. Sedan är det ganska enkelt att sy och vända ett foder att Fästa för hand. Eller så kan man ju göra tygstycket dubbelt från början och sy och vända innan man sätter ihop. Denna teknik fungerar iaf super på virkat och stickat. Har själv planer att prova med bomullstyg. Glad

Som du som gått i skola säkert hör så är jag helt självlärd och kör trial and error Fundersam. Brukar dock bli ganska fint i slutändan och jag har ett par alster som jag är riktigt stolt över. Glad

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

kajanus
0

åhh har du ngra bilder du kan visa alltid kul m tipps o ideer…..

nelliots
0

Inga bilder just nu och kameran är utan laddare för tillfället, men jag ska se om det funkar med mobilen. Flört

Var på Panduro igår. De har en hel del handtag till väskor. Glad

**Kattungar till salu!

kajanus
0

ja jag har deras katalog,men ville försöka hitta i ngn butik irl först,bor ej nära ngn panduro butik tyvärr…….

Helenaf76
0

#5 Tradera kanske har hantag?

#4 Vill se foton sen när kameran är laddad :-)

kajanus
0

jag väntar nyfiket på bilder 'L*

Ewerhof
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite roliga axelremmar kan man kanske göra utav delarna till gamla skärp? På loppisar kan man hitta de mest underliga konstellationer. Man kan dela upp en kedja i delar och sätta tygdelar imellan till rätt längd tex. Eller använda gardinstångsringar av plast eller trä att leka med.

kajanus
0

smart tack för tippset

nelliots
0

OK! Here goes nothing! Ber om överseende för den dåliga bildkvalitén - mobilfoton… Båda väskorna är dessutom väl inslitna. *s*

Inuti den lila väskan finns en mellanvägg som ger två fack - gick inte att fotografera. Den virkade väskan har ett lite fack med blixtlår inuti.

**Kattungar till salu!

Helenaf76
0

#10 Wow vad läckra!! Nu blev jag sugen på att göra väskor. :-)

kajanus
0

åhh vad fina ,gillade särskilt den virkade väskan….wow va kul!!! tackar o bugar

nelliots
0

Skrattande Tack!

**Kattungar till salu!

CoolCat-1
0

Hejsan! Du skulle kunna söka på t ex Google…på "bags free patterns". Då lär du hitta en hel del…sen är det bara att länka sig vidare ut på nätet! Så gör jag när jag letar mönster… "gratis mönster väskor" kan oxå funka…

Lycka till!