Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikett: virkning
Läst 6784 ggr
Misimurf
0

Någon som virkar på beställning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har länge varit ute efter ett par torgvantar men inte hittat några. Jag kan själv varken sticka eller virka annars hade jag gjort ett par själv. Det jag är ute efter är torgvantar med öppning för tummen, ej såna med korta fingrar och de ska gå upp en bit på handleden. Helst virkade då jag ska ha dom till vardags inomhus (pga värk i handleder) Så nu undrar jag om någon vet vart det finns att köpa eller om jag kan beställa ett par av någon av er här som är duktiga på att virka och sticka.

De ska se ut ungefär som de på den bifogade bilden men helst lite tunnare och med kortare tumme.

Mvh Marie

Zimba
0

misimurf: Jag vet inte, men jag har halft letat ihjäl mig efter sånna vantar som du inte vill ha, alltså med korta fingrar,

Var tusan hittar man sånna????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Misimurf
0

Zimba, dom här är i stort sett de enda jag hittat men jag vill ju helst ha utan fingrar men det kanske vore nåt för dej  http://medicus.jetshop.se/default.aspx

Zimba
0

Ja det e precis sånna, jag gillar inte vantar, men när man går med vovven sent så kan det va skönt att ha nåt. Öb hade ju alltid sånna att sälja förrut, men har inte hittat några där.

Jag säger natti natti till dig o tack för hjälpen. Vi hörs på fm.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

vickan1976
0

Stickade vantar är nog mjukare och smidigare för dig att ha på dig.

solfager
0

virkade låter en smula hårt, eller har du tänkt dig dom som stöd med? vilken kvallite av garn? Har själv funderat på att sticka mig sådanna där för värmens skull.

PaulaW
0

Jag köpte ett par fingervantar från Hennes och Maurits i julas. Med dessa vantar följde ett par som man kunde dra över fingervantarna, alltså bara öppning för tummen och en öppning för de övriga fingrarna. Vantarna är stickade och rätt tunna.

Jag undrar varför du vill ha virkade vantar. De är ju inte lika följsamma som stickade. Är det för stadgans skull?

Misimurf
0

nej de kan väl egentligen vara stickade istället. Såg ett mönster på fina virkade vantar i en tidning, det var därifrån jag fick iden

Helenaf76
0

Är det något liknande det här du är ute efter? Fast de är stickade.  Mönstret hittar du här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=86&d_id=28&lang=se

Helenaf76
0

#1 Är det såna här du letar efter? http://myknittingbasket.blogspot.com/2007/12/sock-monkey-fingers-popped-out-wrist.html

Det är ju bara att ändra till de/n färg/er man vill ha. Glad

Mervi
0

Tack för tipset. sådana skulle passa mig perfekt, fryser alltid om händerna.

MegN
0

Jag köpte såna där förra vintern, stickade, fast med "början" till fingrar (ungefär som ett par stickade fingervantar som klippts av) på Granngården! Det var ett av fabrikaten arbetshandskar! Fast sen har de försvunnit… (både hemma och från hyllan på Granngården). Men om man frågar dem kan de kanske ta hem?