Jag tigger restgarner!
Är det någon här, som vill skänka bort restgarner? Allt emottages tacksamt, nästan inga bitar är för små, även stumpar på ca 1 meter är användbara. detta går till välgörande ändamål. Vi är ett gäng som virkar och stickar till förmån för hemlösa katter och vi gör små kattleksaker. sedan så är det KKS som säljer dem. Pengarna går till hemlösa katter. Titta in till oss på Hittekatter, så får du veta mera! JAg är en av tillverkarna och kommer troligen att behöva en "vikarie" i höst, då jag skall opereras för karpaltunnelsyndrom.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Härligt initiativ Gunilla att starta denna tråd som kanske gör att fler vill bidraga med restgarner som blir till leksaker etc som i slutledet säljs och blir till pengar till KKS katter.
Mvh
MorganP
Kattkommando Syd (KKS)

Sånt här bl.a. är det vi virkar för att få in pengar till hemlösa katter, bollar, enkla möss, bläckfiskar m.m. och fyller dom med bomull och kattmynta.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
putteliputt
helenaroth har nappat! Finn det inga fler?
Vem ska jag tacka för garnet?????
Och hur? I fredags så kom ett jättekuvert med mysigt glittrigt ljusblått garn , rött garn och en mysig stickad bit ulligt mjukt garn som jag repade upp! Ingen riktigavsändare, bara Anna posten brev ! Snälla, tala om vem du är, så jag får ge dig betalt för portot!
[Kommentera inlägget](javascript:void GotoComment())
[
](javascript:void GotoComment())
Puttar upp detta igen! Vi är många på Hittekatter som behöver!
Hur många "ton" vill du ha? Jag har määääääängder av restgarner, mest ull till mina katters stora förtjustning (finns det något som är så gott som att ta en sovpaus i mattes garnlåda full med ull).
Puttar upp….#7 HAr PM.at dig……
kan vikariera å har garner liggandes.
får jag beskrivningarna å en adress att sända leksakerna till så fixar jag några när jag samtidigt ser på tv,n
#9 HAha, jag har blivit bra, men vi behöver alltid flera som virkar! Kontakta Morgan P inne på Hittekatter och anmäl dig där! Han blir jätteglad! eller så skriver du inne på Hittekatter, så ser vi det!
Puttar upp…….
Puttar upp, vill visa två saker som jag gjort…Som sagt, garn går åt som smör, så jag behöver… JAg betalar portot!

Och här är möss som jag gjort till kks av garn jag fått. Och jag tigger oxå garn!
KArin och jag puttar upp. Smälter inte era hjärtan och får er att leta i gömmorna efter den där påsen med restgarner? Snääääällla!
Jag har nog några nystan och trådändar att ge bort. Säg bara vart de ska skickas så ska jag se vad jag kan hitta där hemma.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Pm:a Gunilla eller mig, om ni vill skänka garn!
Jag får litet restgarner ibland….. men knappast så det är värt o skcika i dagsläget…. (4-5 stumpar om en halvmeter)
men jag återkommer gärna när jag har mera stumpar?
hur kort kan det vara för att vara användbart för er? så jag iten slänger i onödan?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vi gör även randiga möss av trådstumpar, kan även vara användbara att brodera ögon och dylikt med.
#18 okie, för ibland när jag nålbinder så får jag 10-15 cm stumpar kvar….. o det är väl mest att det känns onödigt o spara ihopa stumpar ni itne har ngn som helst användning för.
men nu sparar jag det emsta nu då :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#19 Gör du så :-)
Tack snälla Isnornin för garnet! Allt är välkommet, så snälla, PM:A KArin och mig, vi gör av med garn i parti och minut! Tigg, tigg……
Ingen som har gråtande restgarner, som vill bli återuppväckta och reinkarnerade i ny skepnad?
Puttar upp! Ingen?????

Tydligen ingen. Jag har det inte för tillfället. Jag har ett stort garnförråd men det kräver genomgång. De hör egentligen till företaget och jag måste göra inventering för att se vad som finns. Det blir först till våren. Dessutom har jag absolut inga bomullsgarner. Det som finns är ull.
spelar ingen roll. Allt utim vävgarner går att använda!

hmm… dom är förskräckligt söta måste jag säga ;P *bli kär* haha..
hmm, vi har ju ingenting, eftersom vi inte sysslar med sådant i min familj :P
tiggelitigg….

Inte vävgarner. Då gick det ju inte. Jag kan tänka mig att den här sajten är fel forum för att tigga garner på. Vi handarbetar ju allihopa, eller hur?
Tack snälla Hildur för ditt underbara paket! Såmycket fina garner! En ros till dig!

Gunilla… kom mitt paket fram? Hoppas att ingen virksugen tjuvande postmästare varit framme och snott paketet ;-)
#30, ja det är ett mysterium…. Vi får se på fredag!
Samtidigt, så får jag säga, att nu har jag, tack vare alla snälla människor, fått så mycket, så det räcker länge för mig! Men det finns flera glada virkare på Hittekatter! Släng in ett litet inlägg där, så kommer det att svaras som flugor på en sockerbit, jag lovar!

Vissa vävgarner bör väl gå att använda, t ex plädgarn som är det samma som 2-trådigt ullgarn?
jag har en del garn med vad vill ni har mest för typ?? o finns det nånn i Lund som kan ta det ???
Även jag tillhör den lilla skaran som hjälper till med att virka leksaker. Min ekonomi håller inte på långa vägar om jag fortsätter att inhandla allt i den takt jag håller nu. Bara kattmyntan och vadden går på en del:(
Jag bor i Västervik kan tillägas om ngn undrar och tar jättegärna emot garner. Så har ni ngt litet liggandes som ni kan tänka er skicka pm:a mig eller ngn av oss andra.
Visar bilden på mitt senaste tillskott i den virkade leksaksfmiljen. Påskbollar med punkfrilla.

//Pia