korsstygn
vart kan man hitta mönster till korsstygn. helst om det finns något gratis ställe eller om det inte kostar allt för mycket. skulle vilja ha en bild på en katt att göra. den behöver inte vara stor eller många färger.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

http://www.ant-of-sweden.se/9/gratismonster
Ant of Sweden har en del gratismönster.
Har du provat att googla på t ex cats cross stitch. Då bör du få upp en del gratismönster.

På www.dittbroderi.com finns det många fina mönster och en del enkla gratis.

Sedan kan man vara lite kreativ, ta en bild och göra en förenklad bild av den med korsstygn. Inte fullt så svårt som det låter, men lite tidskrävande.

3# jo jag försökte mig på det men det är svårt att göra så ;)
visste inte riktigt hur man ska göra heller .

Du som har dator. Om du förstorar bilden mycket får du ju fram pixtlarna som är som rutor. Kan inte det vara till hjälp?

svårt om det är många färger ;)

Men där kan man verkligen stilisera, utnyttja färre färger.
#6 Om du har ett bildbehandligsprogram som tex Photoshop kan du välja antal pixlar som bilden ska vara uppbyggd av samt välja "spara för webben". Med det sparalternativet kan du nämligen välja hur många färger som ska vara med på bilden.
Sedan finns det ett alternativ till om man vill vara lite tjuvaktig. De sajter som säljer broderier har oftast en bild på det färdiga broderiet. Om man sparar ner den bilden på sin egna dator och sedan förstorar upp bilden något så kan man se de enskilda stygnen. Fungerar bäst på inte allt för komplicerade motiv. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tramptass. Tack!

Eller kolla efter någon gammal märkbok, på bibliotek, loppis eller tradera. Där kan det finnas enkla kattmotiv (eller fjäska med mig, så kanske jag hittar någon i mina gömmor)
Kollar efter små kattbilder till dig imorgon

# 11 åh vad snällt =D

Gör en bildsökning via t ex Google. "Skriv free cross stitch pattern " + ev det motiv du är intresserad av t ex cat, så kanske du hittar något.